søndag den 5. februar 2023

2022

 

2022 var på mange måder et gensyn. Gensyn med alt det vi ikke kunne i årene før. Vi kunne mødes socialt, vi kunne holde arrangementer og vi kunne tage på ture. Både arbejdsmæssigt, men også privat.

På skolen holdt vi personaledag med fokus på  leg, sommerfest, påskefrokost  og julefrokost for personale. hele skolen samlede et kvart ton affald på affaldsindsamlingsdagen - den dag er nu en tradition, vi lukkede op for den grønne festival og sagde farvel til en skoleleder jeg var glad for. Skolebestyrelsen tog på konference, jeg lærte om teknologi og innovation og var på kursus om Low Arousel.

Med børnene overnattede vi i det fri, spillede fodbold med de andre klubber og kom endelig tilbage til Tivoli. Vi holdt halvtredserfest, halloween og tog ud og bowlede. Jeg lærte kunsten at dreje i træ sammen med en kollega, hørte om fremtidens fritidspædagogik og lærte endnu mere om arbejdsmiljø. 

På familiefronten var der konfirmation, fødselsdage og jeg fejrede min egen halvtreds års fødselsdag et år for sent. Vi sagde farvel til en dejlig dame og julen kunne endelig tilbringes sammen med familien. Rose og Oscar stod øverst på listen over legekammerater og vi indført Oscar-overnatninger.

Emilie og jeg malede Elements hos Royal Copenhagen, jeg dansede zumba, til jeg stoppede og aldrig er kommet i gang igen, Jeg var på weekend med tøserne i Tisvildeleje og Sydsjælland og det lykkedes os efter flere forsøg at mødes og spise god mad hjemmefra et par gange. 

Anders og jeg lejede sommerhuse i vinterferien, inden sommerferien og tog til Aalborg i sommerferien. Min mor inviterede til Island og vi havde en fantastisk tur. Sille og jeg tog til Malmø, mens der på strikkefronten var Strik i Danmarks Hjerte, Fiberfolk i Roskilde og KnitStoryNight med Rock'n'Roll HouseFrau. 

Jeg blev gammel nok til mammografi og endelig taget mig sammen til et linsetjek og nyt abonnement - nu kan jeg se. Jeg kom ikke helt så meget hjemmefra til strik, men alligevel lidt rundt, jeg ser gerne mere det kommende år.


Januar startede med Oscarhygge over nytåret og sluttede med et farvel efter et langt liv. Jeg legede for alvor med børster og opslagstavler, mens skolelederen afleverede sin opsigelse på jagt efter nye udfordringer.
Restestrik, Frostfyldt legeplads, Tangfiskeri nytårsdag, Farvel til Gurli, Bål, Naturen, Rose på glatis, Evighedsprojektet, Udeskoleopslagstavler.


Februar var seksualundervisning, ansættelse af ny mand i Teknisk Service, Daniels fødselsdag og vinterferie i Gilleleje.
Emilie syr kjoler, Kronborg, Dinosaurere, Esrum Kloster, Evighedsprojektet, Restetrøje, Daniel 28 år, Gilleleje, Bål.


Marts var kursus på Tek-X, perosnaledag, møder visdom om uld og Island og et farvel til skolelederen. Marts var også skønne timer med Oscar og Rose,, spirende forår og første besøg på mammografiklinikken.
Masker og bogstaver, 3D print, Rose, Mammografi, KnitstoryNight, Snitte ved bålet, Oscar, Påskekyllinger, Thorsminde strømper.


April var fyldt med varme, vi holdt påskefrokost og påskeferie, Oscar overnattede og Sille og jeg tog til Malmø. Tøseholdet tog på weekendtur til Tisvildeleje, vi mødtes til brunch i Stenløse og alle skolens elever samlede et kvart ton affald på affaldsindsamlingsdagen.
Rutsjebane, Malmø, #detblivergodtigen, Naturen, Blomster fra Emilie, Weekendhygge i Tisvildeleje, En ny skakbrik, Grøn festival,  Lyserøde blomster.


Maj var 50'er fest, konfirmation, den prlige Tivolitur, porcelænsmaling, den halvårlige tur til tandlægen og ny skoleleder. Symaskinen blev sendt til reparation, Rose og Oscar havde en skøn dag sammen og retrotrøjen blev færdig.
Balanceleg, Storebror kørte konfirmanten, Oscar og Rose, 50'er fest, Tivoli, Naturen, Bål, Royal Copenhagen, Retrotrøjen.


Juni er fyldt med sommer, Strik i Danmarks Hjerte, Sommerfest, Santk Hans, Forsinket fødselsdagsfejring, forlænget weekend og sommerhushygge og malede tallerkener der kunne hentes. Sommerferien startede i Klubben med gode ture ud af huset.
Nyborg, Porcelænsmaling, Sommerhushygge, 50 års fejring et år for sent, Sankt Hans i børnehaven, Bastionen, Sushi i det grønne, Helsingør, Bål.


Juli var sommerferie. Ferie i Klubben, ferie med familie, ferie i Island, og ferie med Oscar.
Min søster i  Island, Vævede karklude, Island, Legeplads på taget, Goðafoss, Zoologisk Museum, Places to knit, Pressede blomster, Hjembragt fra Island.


August fortsatte med ferie, Aalborg, Tallships og kærestehygge. Alle sytten Verdensmål blev hængt op bag glas og ramme og skolen startede igen. Min mor holdt fødselsdag, Oscar fyldte 4, Rose fyldte 5 og Victoria blev 21 år. Fiberfolk i Roskilde var en oplevelse værd, mens overnatningen i telt ved bålpladsen igen var super hyggeligt.  
Forsinket fejring af min mor, Solfarvning, RoskildeRing, Tall Ship Race, Aalborg Tårnet, Overnatning i det fri, Østerådalen, Håndspind, Oscar.


September var fodbold klubberne imellem, tøseweekend hos Anja i det sydsjællandske, leg med Oscar, Zacharias og Victoria holdt fødselsdag, vi kogte bolsjer og World wide spin in public blev fejret på Hovedbanegården.
Places to knit, Oscar og trampolinen, Fødselsdagsgaver, Naturen, Muldiverset, RødovreCup, Spin in Public, Masker og bogstaver, Anjas have.


Oktober gav tid til efterår, blade der faldt og efterårsferie og Halloween. Jeg færdiggjorde det første håndtenspundne projekt, Rose malede sig i hele hovedet, Zoo blev besøgt og jeg strikkede både hos Amrits og hjemme hos Bettina.
Isbjørn, Færdigt spind, Rose, Frost på plænen. Masker og bogstaver, Strik og masser af snak, Emilie og Oscar, Halloween, Tulip Cardigan.


November var folketingsvalg, Skolebestyrelseskonference, foredrag om fremtidspædagogik og et skønt besøg i Rødby. Vi tog på drejekursus, jeg fik endelig færdiggjort en ny lille børste til Anders og der var skranten hen over hele måneden.
Oscar, masker og bogstaver, På vej hjem fra Lolland, Drejekursus, Kobæk Strand, Years of Gnomes, En lille ny, Naturen, Bål.


December var kold, klippe-klistre, juleture til et pyntet København, julehygge, advent, førsøg med drejebænken, gensyn med tidligere skoleleder, juleferie og jul med yndlingsfamilien. Jeg fik en smule hul på det med at sy, og fejrede nytåret fejrede vi ganske som vi plejer.
Lys for HIV, Naturen, Julehygge hos min mor, Adventskalender, Juleaften. Forsøg på en skål, Rose, Zwergenaufstand, Nytår.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar