mandag den 27. februar 2023

Masker på en søndag - Uge 8

 

Ugen kort:

  • Vinterferie i Gilleleje, uden planer. 
  • En dag i Helsingborg med sol og masser af skridt rundt i byen. 
  • En tur ud af Gildbergstien og ture ned i havnen.
  • Helt ned i gear og masser af strikketid. 
  • En uge fuld af lækker mad, mest frembragt af Anders. 
  • En smule arbejde, og et udgivet nyhedsbrev.
  • Fund af trykklodser i den lokale genbrug.
  • Hjem til en opvaskemaskine, der stadig nægter at samarbejde. 
  • Anders har en plan, vi krydser fingre og håber at få gang i den. 
  • Jeg opnåede at skrive to blogindlæg hver dag i hele ferien, og er nu kun to indlæg bagud, i den der bagvedliggende ide om at skrive 365 indlæg på et år. 
  • Jeg tænker jeg hurtigt kommer bagud igen.

 








 

 

Læse: 

Jeg fik Lone Theils' seneste krimi om politiassistenten Signe Brask i julegave og havde den med på ferie. Hurtigt stod det klart at der ikke var sider nok til hele ferien, og jeg glæder mig til at læse mere. 

Da vi var forbi genbrugen på den anden side af gaden, kiggede jeg derfor boghylderne gennem og fandt Lone Theils' debutroman. om journalisten Nora Sand. 

Jeg er lige så underholdt som jeg var af hendes seneste udgivelse. Nora finder nogle gamle billeder og befinder sig pludselig midt i en gammel sag, der lige nu er temmelig spændende. For hvad sker der lige. 

Midt i  hele mordmysteriet er der også historien om Andreas, hendes gamle ven, som måske i virkeligheden ikke kun er en ven, og kan de ikke bare finde ud af det. 

Jeg har været omkring biblioteket og skrevet mig op til de næste bøger i serien. Jeg håber at kunne hente dem i morgen, for de var alle hjemme. 

 

Strikke:

Det er efterhånden en del år siden jeg sidst strikkede sokker til Anders. Han bruger dem hele tiden, så derfor er det måske ikke så mærkeligt at de er ved at være slidt. 

Jeg har strikket en hel del strømper til ham, som han også er rigtig glad for, men de tykkere sokker bliver godt brugt i kulden og da vi først var begyndt at tale om det, var det måske derfor min blik blev draget mod strømpegarn på tilbud, da vi den sidste dag i Gilleleje gik forbi byens garnbutik. 

Anders var ikke sen til at sige ja tak og valgte en blå og en grå, der sammen skal blive til et par af de tykke sokker, jeg strikker med to tråde på pind 4.

Det går hurtigt.  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar