torsdag den 16. februar 2023

Felia den lyserøde flodhest

 

I nat kom den sidste og længe ventede baby til verden. Den sidste i denne omgang, for mon ikke der med tiden kommer flere. 

 

 

Og dermed kunne den det sidste hæklede dyr for denne omgang overdrages og sendes med den glade mormor hjem. 

Det kunne hurtigt gå hen og blive et omfattende projekt hvis alle de babyer jeg har kendskab til, skal udstyres med hæklede dyr, men når babyens forældre er nogen jeg kender og har brugt tid sammen med, så  skal de have - og der er alligevel en del af mine kollegers børn, som ikke bare er børn af kolleger, men skønne unge mennesker, jeg har lært at kende, også uden deres forældre. 

Og så tænker jeg de skal have. På sigt er det muligt jeg er nødt til at revidere, for hvis omfanget af børn vokser i samme takt som nu, kan det hurtigt blive til flere dyr end mine håndled har godt af.

 

 

Den lyserøde flodhest har ventet en lille måned, inden den skulle afleveres. Det var rart at være på forkant. 

 

 

 


 

 

Design: Happypotamus the happy hippo af Heidi Bears.

 

Garn: Olines Cotton fra garnudsalg i forskellige rosa farver.  Fra inderst til yderst i hver blomst har jeg brugt farve 3 - Rosa, farve 78 - Mørk Rose, farve 49 - Mørk Pink, farve 28 - Mellem Rose.

Der gik alt mellem 12 og 50 gram af hver farve. Øjnene er en rest sort, der går ikke meget til. 

Det samlede garnforbrug er på 129 gram.




Hæklenål: 2,5 mm.


Størrelse: Den færdige flodhest vejer 407 gram -. den er stoppet med fiberfyld fra en IKEA-pude. 

Den er 40 centimeter lang, 18 centimeter høj og 15 centimeter bred.



Bemærkninger: Jeg har gjort som jeg plejer, når jeg hækler flodheste til børn. 

Fulgt opskriften, hæklet de to firkantede felter forrest på hovedet en lille smule anderledes end opskriften, fordi jeg synes det bliver pænere og udskiftet midterfelterne på øjenfelterne med sort, så øjnene ikke kan falde af.


Vil du se flere billeder af flodhesten, kan de ses på Ravelry. 






2 kommentarer:

  1. Den er simpelthen så sød!!!!! Smart ide at bare lave midterfeltet sort til øjne.

    SvarSlet