søndag den 9. januar 2022

Masker på en søndag - Uge 1

 

Ugen kort:

  • Juleferien sluttede og skolen startede med to dages online undervisning.
  • Jeg havde de sjoveste lektioner sammen med 4. klasserne. 
  • En storesøster har siden fortalt, at det lød sjovt.
  • Vi er tilbage ved to ugentlige test. De er begge vendt negative tilbage.
  • I Klubregi skulle vi dele både børn og område i to. Vi har været der før, men denne gang er der knap så mange opdelinger og med to cirka lige store grupper, kan de bytte område hver mandag.
  • Det betyder at vi voksne kan blive på egne revir og Hobby kan holde åbent. 
  • I denne uge havde vi de store siddende. Det var super hyggeligt. Jeg er spændt på om de små har lige så meget lyst til Hobby, når ikke de kan spille bordtennis. 
  • Vi nåede til at bore huller i børstebindingsundervisningen. 
  • Det viser sig at skolelederen ligger inde med undervisningsmateriale om værktøjslære, som han gerne vil dele. Vi skal bare lige finde tid i kalenderen.
  • Med det nye år sagde vi goddag til seks nye medarbejdere.
  • Jeg slog i vildskab fire nye projekter op, og har stadig materialer til endnu to liggende klar - skal det gøres, skal det gøres ordentligt. 
  • Jeg er ikke sikker på, at det på sigt er en god ide. Men det er meget sjovt at prøve - om ikke andet, så for at prøve mig selv af.
  • Jeg har fundet det hæklede tæppe frem, og håber at give det en skalle i år. Sidste år strikkede jeg masser af strømper, så der er masser af restegarn at hækle med. 
  • AMR-rollen er stadig i god form, og gav plads til et møde om forventningsafstemninger og en aftale om en skadesanmeldelse, da det viste sig bløde hop på stedet kan resultere i frakturer i knæskallen (eller et andet sted i benet) 
  • Vi lavede bål og bagte pandekager i regnvejr. Det var super hyggeligt. 
  • Vasketøjet er sat over. 
  • I morgen skal jeg alt for tidligt op, til gys og gru om bål i morgenmørket. Det bliver fantastisk.








Læse:

Jeg blev færdig med Nøglevidnet og er hoppet videre til næste bog i serien. Enden på historien var ikke den store overraskelse, og selvom teamet igen og igen løb panden mod en mur, var der også mange clues der førte til gerningsmanden. 

Jeg tog mig selv i flere gange at være irriteret over at de ikke gjorde eller vendte tilbage på spor jeg gerne ville vide mere om, og håber at bog nummer to ikke kun udvikler karaktererne, men også forfatteren, som jeg godt kunne ønske lidt mere fra. Jeg tror det handler om erfaring og ved fra egen erfaring at mange serier bliver bedre rent læseligt med tiden. 

Der er gået to år siden den første bog. Jeg kan godt lide kronologien, der betyder der er tænkt over tingene, og den lille by i Norge ikke bliver oversvømmet med mord fra den ene dag til den anden. 

Et lig er fundet i en udgravning. Der er sat et ansigt på de gamle knogler og ude på golfbanen dukker mærkelige markeringer i græsset op.


Strikke:

Feriens oprydning i garn og gemmer resulterede ikke kun i en trøje til Oscar. Der er rester nok til et par stykker mere.

Altså har jeg slået op til en mere. Denne gang er bundfarven lys, men ikke den samme hele vejen. Det var der ikke nok til. 

Jeg har slået op til en størrelse to år, for at få en tættere halskant og taget ud til raglan, så jeg rammer en lidt større størrelse. Den første var lidt stor, så jeg tænker en næste godt kunne have cirka samme størrelse, med en mulighed for at skifte. 

Det er hyggeligt med de små rester. Ligesom med striber, skal jeg lige have den næste med, og den næste og den næste...

 



2 kommentarer:

  1. Det er en vildt god ide at bruge alle resterne sådan! Meget fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, det er hverken raketvidenskab eller en ny opfindelse, men det med at have en tråd med, der binder det hele sammen, det gør altså noget :)

      Slet