fredag den 3. februar 2023

Wee Drew

 

Den sjette håndgjorte julegave var også strik. I efteråret var Bettina og jeg på Lolland his Henriette og jeg kom hjem med to røde nøgler garn, som jeg tænkte skulle være en lille trøje til min fætters toårige datter. 

 

 

Jeg fandt en lille ærmeløs veste/kjole/overdel, som jeg forestillede mig at sætte ærmer på. Det viste sig bare at selvom jeg troede jeg havde masser af garn i de to nøgler - det ene hundrede gram - var der ikke nok til ærmer. 

Så jeg endte med en veste/kjole/overdel, som jeg ikke er helt tilfreds med. Barnets mor blev meget begejstret, jeg ved ikke om barnet nogensinde har haft den på, jeg har kun billeder uden barn, og sådan er der så meget. 

Den blev færdig. Mere har jeg ikke rigtig at sige om den. 

 

 




 Design: Wee Drew af Taiga Hilliard.

 

Garn: Rød Pickles Pure Wool, sat sammen med Holst Supersoft i farven Poppy. For at strække supersoftgarnet fandt jeg pink uld fra Søstrene Grene, der har ligget i min skuffe i årevis. 

Den færdige lille overdel vejer 136 gram.

 

Pinde: Jeg brugte pind 4 mm til det hele.

 

Størrelse:  Jeg strikkede størrelse 2T og satsede på at det ville passe med en cirka toårig. 



Bemærkninger: Jeg tror jeg endte med at strikke det hele to gange, inklusive forsøg på ærmer. 

Jeg satte den pink sammen med Pure Wool fra Pickles i bærestykket og fortsatte derefter med Supersoft til der ikke var mere og endte med den pink igen i bunden. 

Inden jeg nåede så langt afsluttede jeg ærmekanten med den røde, for at være sikker på at have nok.

Jeg har stadig en del af den røde fra Pickles tilbage - det kan være tøsebarnet skal have en nissehue næste år, sidder jeg lige og tænker....

Jeg lavede den lidt længere end opskriften, for jeg ville gerne have en oplevelse af en tunika, eller noget som der vokses i. 

 


Der findes en projektside på Ravelry, men der er hverken flere billeder eller detaljer end her.






2 kommentarer:

  1. Den er ret sød. Ærmer eller ej! Men forstår dig godt. Jeg kan også godt lide ærmer.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjældent jeg laver noget, jeg ikke rigtig er tilfreds med... men den her...

      Slet