søndag den 18. september 2022

Wwsipday

 

Jeg strikker altid. Alle steder. 

Måske derfor har world wide knit in public day aldrig rigtig været noget, jeg har haft behov for at deltage i. Om det er den ene eller den anden dag, jeg strikker ude i det offentlige, kan vel komme ud på et. 

Samtidig falder dagen ofte på enten min fødselsdag eller en dag med et længe planlagt arrangement, som både kan være privat eller arbejdsmæssigt. World wide knit in public day er altid den anden lørdag i juni. 

 

 

Men så er der world wide spin in public day. Den er lidt sjovere, for det er ikke helt almindeligt at møde det spindende folk ude i offentligheden. Og med en håndten er det noget lettere at flytte spindingen ud i verden.

World wide spin in public day er tredje lørdag i september - i går. 

I går skulle vi til Næstved. Min nevø og niece holdt fest. Den skulle have været holdt sidste år da Victoria fyldte tyve og Zacharias ikke blev konfirmeret. Men sidste år...

Det var en hyggelig dag, fyldt med mennesker de to holder af, og som jeg for store dele ikke har set i lang tid. 

 

 

Jeg stoppede håndtenen i tasken - eller det vil sige, der har den boet siden jeg startede mit første håndten-projekt. som ikke mangler meget - og spandt på vej derned. 

Jeg spandt på den hjemlige station og i S-toget på vej mod Hovedbanegården. På perronen mens vi ventede på toget mod Næstved spandt jeg videre, mens Emilie tog billeder, og da turen gik hjemad stod jeg igen på Næstved Station og lod tenen rotere. 

Regionaltoget egnede sig ikke særlig godt til at spinde. Heldigvis havde jeg også strikketøj med i tasken. 

S-toget var klart der, der var flest der kiggede. Sjovt nok sagde ingen noget.

 

 

Jeg har stadig et stykke vej inden jeg er færdig med spindingen og kan starte på tvindingen. Jeg er vild med alle processerne i garnfremstillingen, men jeg glæder mig vildt til at kunne tvinde og senere se det færdige garn. 

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar