søndag den 23. oktober 2022

Helt tæt på

 

Jeg er ikke så ofte i Zoo. Jeg har ikke set de store ombygninger ret mange gange. Så måske er det ikke en stor oplevelse at se dyrene helt tæt på.

Alligevel står jeg tilbage med en fantastisk oplevelse, fra i tirsdags. 

 

 

Vi voksne fulgte mere eller mindre børnene. Børnene drejede ind mod den Arktiske Ring og inden længe stod vi under jorden og var klar til at gå gennem tunellen af  glas under vandet i isbjørnes område.

Netop da vi trådte ind i glasrummet, var to isbjørne i gang med en leg, der ved i lang tid. De var lige foran os, og de kunne ikke være mindre ligeglade med os. 

Det var vildt at opleve.

 

 

Mens vi stod der, dykkede den ene bjørn,  hentede en sild på bunden af havet og steg op i et væld af bobler. 

Der var lidt uenighed om hvem der skulle spise silden, inden den ene svømmede væk, og den anden stillede sig med sine store labber på toppen af glasburet vi stod i. 

Børnene blev urolige, de ville videre, så vi forlod isbjørnene og gik videre.

 

 

Oplevelsen tog jeg med mig.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar