tirsdag den 13. december 2022

Zwergenaufstand

 

Emilie har snakket om strømperne med den lille nisse underneden i et par år. Hun snakkede og snakkede, indtil hun begyndte at overveje hvilke farver de skulle have.  


 

Det med farverne tog også tid, og så var der det der med at finde det rigtige garn i de ønskede farver - og finde tid i min meget travle strikkekalender. Eller jeg lovede at starte, når jeg havde afsluttet et eller andet, og fik også lovet at være færdig inden jul.

Det tog overraskende kort tid at strikke dem - da jeg først kom i gang. Samtidig var det langt nemmere at få  maskerne til at ligge pænt undervejs, uden at det hele trak for meget sammen. 

Emilie har gemt strømperne og proklameret at de først skal bruges til jul.

 

 

 


 

Design: Zwergenaufstand af DUCATHI.

 

Garn: Bundfarven er fra The Danish Dyelot, farven hedder Glow. Mønsterfarven er en ufarvet Taran fra By Kiilerich.

De færsige strømper vejertr 87 gram - 59 gram bundfarve, 28 gram af mønsterfarven.

 

 

Pinde: Jeg skulle have skiftet til større pinde, inden mønsterstrikken, men af en eller anden grund lykkedes det mig at skrifte til samme størrelse pind, for at finde ud af det, da jeg nåede hælen, skulle skifte tilbage, og under ingen omstændigheder havde tænkt mig at starte forfra. 

Jeg endte derfor med at strikke alting på en pind 2,25.

 

Størrelse: Strømperne er onesize og starter med 76 masker.

 

 

Bemærkninger: Jeg strikkede 12 pinde rib,fortsatte efter mønsteret til hælen, som jeg strikkede efter mine bedste præferencer.

Nissen skulle have været ens på begge strømper. Jeg kan godt lide symmetri, så jeg spejlvendte på strømpe nummer to.

Jeg nåede tåen før mønstret var slut, lukkede af, som jeg fandt bedst og syede de sidste masker sammen med maskesting. 

De passer fint på Emilies fod.

 

 

Da vi skulle tage billeder, fandt jeg enkelt maske i en forkert farve. Når først sådan en fejl ses, bliver den hurtigt meget, meget synlig. Jeg ved godt andre ikke ser det, men jeg gør. 

Der er noget med at det uperfekte er godt :)


Vil du se flere billeder af strømperne, kan de ses på Ravelry.






5 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte - bare jeg ejede dine strikkeevner, jeg nyder at følge dine skriverier🧑‍🎄 og der er da ingen der ser at der er maske mere i skægget i den ene side🙈 glædelig jul til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og glædelig jul.
      Nej der er ingen, som ser fejlen - slet ikke når der ingen fejl er i skægget, det er helt som det skal være :)

      Slet
    2. Nemlig slet ingen fejl😊 godt nytår🥂

      Slet
  2. Glædelig Jul🎄
    Hvor er de smukke🤗
    Hvor ville jeg ønske at fingre, hænder og skuldre ville nyde at strikke, ligeså meget som jeg gør…men men- så ville jeg strikke et par til mit barnebarn Ada på 3 år❤️ samt en smuk og unik julehue også. Du er eminent dygtig🤗🤗 Godt Nytår

    SvarSlet