tirsdag den 4. juni 2013

Formiddagspligter


Jeg har sovet godt. Men anderledes.


Altanen - juni 2013


Tynde silkefyldte dyner minder mere om vattæpper end dundyner med god fylde.

Jeg var varm natten igennem. Varmere end jeg havde regnet med. Og det selvom jeg havde det obligatoriske ekstra tæppe øverst. Jeg er lidt kuldskær og sover året rundt med et ekstra tæppe.

Jeg vågnede et par gange i løbet af natten. Det er ikke noget nyt, det gør jeg altid. Vender mig om på den anden side og sover videre. Det nye var den manglende fluffynes og følelse af dyne. Jeg tror jeg kan vende mig til det, men glæder mig alligevel til jeg kan finde den gamle frem og forfremme den til vinterdyne.


Formiddagen er gået med husflid.

Udenfor hænger vasketøjet til tørre. For første gang i år udendørs. Jeg glæder mig til at kunne stikke næsen i det tørre tøj, når jeg kommer hjem.

I køkkenet er alting ryddet. Opvaskemaskinen tømt og delvis fyldt igen. Flasker står klar til aflevering og komfuret skinner.

Der har været tid til en enkelt maske eller to, og et par pakker er pakket ind og venter på jeg tager dem med til posthuset.

På posthuset venter også en pakke. Emilie har længe ønsket en ny toilettaske, og da vi engang i sidste måned besluttede at sætte lommepengene i vejret med påbud om at skulle stå for flere egne indkøb, kunne hun næste ikke vente med at få bestilt.

Nu ligger den så og venter, og jeg har lovet at hente. Så har hun den at glæde sig til, mens dagen går på Social- og Sundhedsskolen, hvortil skolegangen sammen med resten af klassen og klasselæreren er henlagt denne uge.

2 kommentarer:

  1. Det er dejligt at få så ,eget fra hånden og stadig have til til hyggeting. :-)

    Jeg har haft mit vasketøj til at hænge ude i ret så lang tid. Der er en særlig duft over det når det har hængt og tørre udenfor. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg elsker duften af udetørret vasketøj. Men selvom vi har haft solskinstimer nok, har jeg indtil nu været så heldig at hver gang jeg har vasket, har det også regnet :)

      Slet