lørdag den 17. juni 2023

Hoppeborg

 

Der er byfest i Rødovre i denne weekend. Skal jeg være ærlig, er jeg ret sikker på, jeg ikke har betrådt festpladsen siden mine egne børn var små, og vi altid var forbi til en enkelt tur i radiobilerne. 

Altså tænkte jeg at Oscar måske også ville synes en tur i radiobilerne kunne være sjovt. 

 



 

Det viste sig at Oscar ikke er til radiobiler. Han synes det var sjovt at se på, men han skulle ikke ind i sådan et monstrum. 

Hoppeborgene derimod...

Vi stoppede på vejen hjem i går. hoppede og hoppede og hoppede. Først da vi gik ud på pladsen igen, gik det op for mig, at det faktisk kostede en billet at hoppe... Ups. 

Ved børnetoget mente Oscar godt at han ville have en tur. Altså købte vi en billet. Han udså sig gaffeltrucken, kravlede op og var sådan set også klar, inden han ombestemte sig, kravlede ned igen og jeg fik billetten tilbage. 

 

 

I stedet fiskede vi fem ænder i andedammen  og Oscar valgte en sød lille brun bamse. Jeg gruede et øjeblik for den store oppustelige hammer, men han havde tydeligvis haft øje på den lille bjørn fra start. 

I dag kørte vi forbi igen, gik en tur på pladsen, inden vi brugte gårsdagens ubrugte billet til en lang tur på hoppeborgene. I går ville han kun den ene, i dag turde han lidt mere og nåede længere rundt.

Billederne er fra i går. 

 

For at brænde noget mere krudt af, gik vi en tur i legelandet i Rødovre Centrum. Det var en god ide, for han var temmelig træt da vi endelig blev færdige, købte ind og nåede hjem igen.

 



 

Inde i legelandet er en lavarutsjebane, fortalte Oscar inden vi nåede ind. Han har nemlig været der før, sammen med mor, og lavarutsjebanen turde han altså ikke. Heller ikke selvom mor var med. 

Han er en lille forsigtig en, skal se ting an, tør ikke uden videre, men flytter sig stille og roligt. Der gik ikke ret lang tid, før han nåede til lavarutsjebanen, tog den ned, helt alene og besluttede at det var noget nær det bedste i hele verden.

Specielt at skrige hele vejen ned.

Her er billederne fra i dag - i dårlig belysning...

 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar