mandag den 19. juni 2023

Masker på en søndag - Uge 24

 

Ugen kort:

  • Nytænkning i skemaplanlægningen samtidig med manglende toner til printerne betød at skemagennemsynet blev noget besværliggjort...
  • Jeg brugte det meste af ugen til at være sikker på at der er to uger tilbage til sommerferien, og mente snildt at eleverne kan nå att blive færdige med projekterne i Håndværk og Design. Det er ikke helt sandt.
  • Skolebestyrelsen holdt mødt med et punkt på dagsordenen, der i første omgang gav rum til mange tanker, men endte som en fantastisk debat.
  • Jeg tænker tanker om synlighed. For hvad er synlighed. Er det at vi skriver hjem, eller er det når vi sætter aftryk på børnene, der smitter af på forældrene?
  • Vi bagte fladbrød med gullerodstopping på bålet og snakkede lidt om madmod. 
  • Personalemødet gav rum til god snakke og at SFO-lederen valgte at deltage var rigtig godt.
  • Jeg tror måske jeg har styr på mine timer næste år. Selvom mit skema var helt i hegnet og kræver noget puslen med brikkerne. 
  • 5.X  holdt afslutning  med snobrød over bål, taler og personlige gaver til os, der ikke skal med længere. Det var hyggeligt.
  • Tandlægen glædede sig over nul huller og et sundt tandsæt. Det gjorde jeg også...
  • Det lykkedes mig at starte månedens nyhedsbrev, der er lang vej igen. Planen er at den udkommer inden sommerferien - Jeg har masser af tid. Helt til fredag... 
  • Logistik betød at jeg hentede Oscar til en forlænget weekend torsdag, og kørte ud på skolen med ham, så Emilie kunne hente, når hun havde fri. Han synes det var ret sjovt at besøge mit arbejde. 
  • Vi holdt grillaften med omkring halvfems børn og forældre. Det var en skøn aften med glade gæster, der helt af sig selv hjalp med oprydningen. 
  • Det har været skønt at have Oscar en hel weekend, mens forældrene var væk. Vi har spist is ved Danhussøen, hoppet på hoppeborgene ved byfesten, været i legeland, på legepladsen og i Zoo. For ikke at forglemme leget herhjemme, mødes med oldemor, været på biblioteket, læst, sunget, hygget og set tegnefilm med de sjoveste larver.








 

Læse:

Det er et stykke tid siden jeg læste den sidste bog om Ruth Galloway og Harry Nelson. Siden er der udkommet to mere. Det er letlæst krimier, med en lang baggrundshistorie. Da jeg bestilte bøger på biblioteket den anden dag, faldt jeg over de sidste to. Den ene lå lige for, den anden er jeg nu i kø til. 

Selvom der er gået tid siden jeg sidst havde persongalleriet fremme, var det let at falde ind i igen. Der er fundet knogler, Harry og Ruth må samarbejde igen. De bagvedliggende  spændinger skal nok give historien ben at gå på.

Jeg er allerede godt underholdt og kan mærke jeg manglede lidt lettere læsning.

 

Strikke:

Når jeg strikker jeg har mødt og en følelse af at kende, designer et par fine strømper, skal de selvfølgelig strikkes. 

Strømperne til Anders blev færdige, jeg fandt garn fra Tinki Fibres og opskriften på Dionysos fra Maskeball. 

De er altså fine. 

Jeg kommer nok til at ændre en smule på opskriften.. Jeg vil gerne have mere elasticitet i hælen og symmetri mellem de to fødder. Og så er jeg lige nu ret glad for stjernetåen. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar