mandag den 26. juni 2023

Masker på en søndag - Uge 25

 

Ugen kort:

  • Jeg afleverede Oscar i børnehaven efter en skøn weekend sammen.
  • Hele ledelsen og alle tillidsvalgte mødtes og snakkede roller. 
  • Vi afsluttede sæsonen med pizza over bål.
  • Årets sidste fælles personalemøde blev brugt på hygge, tapas og de mest nødvendige orienteringer. 
  • En tur til svømmehallen viste sig at være superhyggelig. 
  • Det lykkedes os at tage et forkert tog, der ikke stoppede på alle stationer.Det var heldigvis nemt at rette op på. 
  • Jeg var til dimission for 9-klasse og hørte de fineste taler.
  • Efter tre år i de samme klasser, var det en smule vemodigt at sige farvel. Efter sommerferien skal jeg tage imod tredje klasse og er klar til tre nye år med nye klasser. 
  • Jeg var med den ene af mine afgående klasser på Eksperimentariet. Det var en fin måde at sige farvel. 
  • Fredag var der fællessamling med sang og farvel til 9. klasserne, der skal videre i livet og sommerferiesangen for alle de andre. Det er en god måde at ønske hinanden en god sommer. 
  • Årets sidste nyhedsbrev blev udgivet.
  • Personalet holdt sommerfest. Når den faste dato falder på Sankt Hans er der ikke noget at sige til, at tilslutningen er mindre end normalt. Men det var hyggeligt. 
  • Amalies fødselsdagsgave blev indløst med maling af en kop hos Royal Copenhagen. 
  • Emilie og jeg gik i Kongens Have, spiste sushi og så den fineste marionetteaterforestilling. 
  • Anders mor kom forbi til kaffe.
  • Jeg har været i Frederikssund og strikke og hygge. 
  • Ugens vask er klaret.
  • Ferien er i gang.









Læse:

Historierne med Harry og Ruth er letlæste, og der er ikke mange sider tilbage. Til gengæld kan det godt føles som om der er langt til opklaringen. 

Et skelet er fundet og identificeret, mystiske breve dukker op og Harry skal være far endnu en gang. 

Endnu et lig dukker op og nu er endnu et menneske forsvundet. Persongalleriet byder på flere muligheder for både ofre og gerningsmænd. Hvem den rigtige er, får jeg nok ikke at vide før jeg nærmer mig slutningen.


Strikke:

Siden Shifty dukkede op i strikkeverdenen har jeg haft lyst til at strikke den. Og samtidig har der været noget som skurrede i mine øjne.

Opskriften lægger op til håndspundet garn, og alene af den grund har det taget tid før jeg var klar til at slå op. Andre projekter er kommet foran i køen, inden det for alvor er blevet min tur til at tage livtag med en opskrift jeg var sikker på var vævestrik. 

Der er ikke det mindste vævestrik over mønstret til Shifty, men det gør det ikke mindre fint. 

På et tidspunkt gik det op for mig at noget af det der skurrede i mine øjne, var det rundstrikkede bærestykke. Jeg vil gerne have raglan. 

Nu har jeg slåett op. Der er ikke meget andet end maskemønstret med i mir opslag og jeg ved faktisk ikke rigtig om jeg tillade mig at kalde den Shifty - nok snarere kraftig inspireret.

Jeg har købt opskriften. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar