søndag den 11. juni 2023

Havnefest

 

Hver eneste sommer inviterer Anja og Jens til en festlig sammenkomst i haven. Der er altid et tema, man må meget gerne klæde sig ud, og alle bidrager med mad til et fælles bord og egne drikkevarer. 

 


 

Gruppen af mennesker, der møder op, er en blanding af familie, venner og kolleger, stemningen er altid høj det hele bliver garneret med sjove lege og konkurrencer mellem tid til både alvorlige og sjove samtaler. 

Det hele foregår i haven, der for hvert år fyldes med nye spændende små finurlige tiltag, der lokker folk til langsvejs fra og fik Haveselskabet til at spørge om ikke de vil deltage i Åben Have en gang om året. 

Det er en skøn have, og midt i sommertørken står alt sprødt og grønt, ganske givet fordi bunden af haven ligger lige ud til en sø, der mellemrum oversvømmer den nederste del af haven, som får lov at stå mere vildt end den øverste og langt mere kultiverede del. 

 



 

At der er tørke lod sig alligevel se. Selv en dyb sø kan tørre ud og bredden trække sig en smule tilbage.

I år var temaet Mexicansk Havefest, der med et enkelt ekstra bogstav og en mobiltelefons stavekontrol ændrede til Havnefest. Anja mente at med vandkant, var det med havnen lige i øjet.

Det var en skøn eftermiddag og aften, fyldt med skønne mennesker jeg ser cirka en gang om året, som ikke er mine mennesker, men som jeg gennem mange år har lært at kende og glæder mig til at bruge en aften sammen med.

 

 

Jeg glæder mig til næste år, hvor temaet muligvis er noget med Western - jeg er ude i overvejelser om at sy det der korset, jeg aldrig har syet og kombinere med en særk, måske et par mammalukker, og mig letlevende.

Det kan også være jeg ender som i år og helt dropper udklædningen. Der var ellers nogle fine udgaver af sombreros i aftes.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar