torsdag den 2. april 2009

Internationale dage


Nogengange går alting hen over hovedet på mig, eller måske formår jeg bare at lade være med at læse og forstå beskeder.

Jo jeg vidste da godt de havde internationale dage på Emilies skole, jeg havde også hørt at der var noget med torsdag aften. Jeg havde bare ikke lige forbundet det med mig.

Jeg nåede lige ind ad døren, da tøsebarnet informerede om at vi skulle altså være ovre på skolen om 10 minutter og se det de havde lavet.

På med støvler og overtøj igen til en tur gennem Kina, Mellemøsten og Afrika.

Ungerne havde i tre grupper arbejdet med eventyr fra forskellige lande, lavet flotte kulisser og læste eventyr højt for forældrene.tyrkiet

Efter fremlægningen var der frit slag over resten af skolen, hvor duften af fremmed mad kom i møde fra alle kanter. En klasse havde omdannet lokalet til en tyrkist bar, hvor skoene blev efterladt udenfor, man sad på puder på gulvet og så på mavedans, mens røgelsen bredte sin eksotiske duft over det hele.

Jeg havde ingen penge med, og Daniel skulle lave mad hjemme, så i stedet gik vi rundt og kiggede. Jeg endte med at tage hjem igen, klassens oplæg var slut, mens Emilie blev og hoppede rundt på de store sten i skolegården.

Et vistnok flot arrangement, jeg er bare ked af ikke at have hørt om det på forhånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar