lørdag den 22. maj 2010

Krealistisk lørdag


parisermodelmormormodel

 

Emilie har inviteret sig selv på weekend hos moster og – vigtigst – fætre og kusine. Hun blev mødt med glæde, og jeg er sikker på hun får en fantastisk weekend, selvom jeg er mere usikker i forhold til min søster.

Emilie er nemlig ikke den eneste, der selv har inviteret, svigerforældrene kommer også, og mens mange er glade for deres svigerforældre, findes de også i versioner, der kan være noget anstrengende i længden.

Anders tog på arbejde og Daniel forlader kun hulen når han er sulten, så jeg havde det hele for mig selv og lagde ud med planer om at sy.

Andet har også fundet vej, og i løbet af dagen har jeg nået adskilligt:


- klippe ærmer til parisermodellen.
- røre dej til boller.
- sy parisermodellen, finde ud af den er for stor og har en fejl i stoffet foran.
- læse enkelte kapitler i solen i pauserne mellem forskellige aktiviteter.
- glemme bolledejen og få omdannet den til boller.
- trevle halvdelen af svirvlen op og konstatere at andre småfejl, jeg ellers godt kunne leve med, nu også forsvinder.
- rode i stofbunkerne og finde stof jeg ikke anede jeg havde (og sikkert aldrig selv ville have købt) til endnu en version af parisermodellen, forhåbentlig i en rigtig størrelse.
- glemme bollerne der hævede, hvilket betød de alle hang mere eller mindre sammen, inden de nåede i ovnen.
- tømme opvaskemaskinen.
- overvejen om vaskemaskinerne trængte til selskab.
- sy ny model, der ikke føles helt rigtig, er rar at have på, men virker lidt mormoragtig og sikkert kan bruges en søndag uden planer.
- glemme bollerne, men få dem ud i tide, da liftig duft spredte sig.
- finde en anden model, der må afprøves i morgen, dog i mindre spændende stof først.
- gå amok på mormodellen, klippe lystigt løs og finde broderigarnet frem… håber det bliver godt.
- i samme omgang hakke hul i bagstykket, da jeg fik for travlt…
- få en plan for hvordan parisermodellen, der er rigtig sød, også kan ende med at passe – men det bliver en anden dag.
- spændt på om mormormodellen nogensinde bliver god… måske er det bare stoffet der er helt forkert.
- spise af bollerne, der smager forrygende.


Jeg er ikke færdig endnu, improviserer stadig på mormormodellen. Og i morgen er der endnu en dag :)


VLUU L210  / Samsung L210

2 kommentarer: