mandag den 10. maj 2010

Fordi jeg er nogens mor


h os os har vi aldrig gjort det store ud af mors dag. Jeg erindrer ikke min egen mor nogensinde har fået det store på lige den dag.

Emilie bruger enhver anledning til at give gaver for tiden, så selvfølgelig havde hun en gave parat, men havde glemt det var i går den skulle gives. Først da hun lå i sin seng, og endnu ikke var faldt i søvn, kom hun i tanke om det og det smukkeste billede så dagens lys.

Jeg er ret vild med det. Det vidner om den udvikling Emilie gennemgår, og som gør hende mere og mere sikker på sig selv. Det er også næsten levende og uanset hvilken belysning jeg ser det i, ændrer det karakter og viser nye sider af sig selv.

Hun forklarede, da jeg fik det, at hun har leget med vand på overfladen, sammen med flere forskellige farver inden for samme farvegruppe. Mens vi sad og kiggede på det i aftes, dukkede tanken om akvarel op. Jeg tror aldrig hun har arbejdet med netop akvarel og hvis ikke jeg kan finde mine gamle farver frem, tror jeg måske det er på tide at finde nogle nye og det giver samtidig en oplagt gaveide, når hun om små to måneder fylder år.


Tusind tak Emilie :)


mors dag

4 kommentarer:

  1. Kære Pernille!
    Hvor det dejligt at følge med i den udviklæing Emilie gennemgår med sin kreative sider, jeg kan godt se, hvad du mener med det fine udtryk, der er kommet frem i billedet.
    Kærlig hilsen mormor

    SvarSlet
  2. Kære mor, der sker rigtig meget lige nu :)

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig og flot gave til Mor lige fra hjertet :-)

    SvarSlet
  4. Det er bare så flot, Marianne :)

    SvarSlet