fredag den 5. marts 2010

En smule misfornøjet


postanvisning

Jeg venter på garn. Garn til Ungersvenden.
Ungersvenden er ikke specielt interesseret i påklædning, måske lige bortset fra en lækker stor strikket foeret trøje, han nærmest bor i og som sjældent bliver vasket… for så kan han jo ikke have den på – i flere dage.. mens den tørrer.

Den kan snart ikke mere og jeg har lovet ham at strikke en ny. Garnet er bestilt, trøjen er målt op og jeg går og venter på at kunne komme igang.

Oveni alle snoningerne vil det være rart at have noget glatstrik, der ikke kræver de store landvindinger og fokus.

Det burde være kommet i går. En tur forbi postkassen viste også at det faktisk var fremme… men ikke hos mig!

Det søde postbud har nemlig ikke gidet ulejlige sig helt op på tredie sal, til en dør der kunne forventes at være lukket.. så anvisningen er skrevet og stoppet i kassen, endda uden at påskrive en forsøgt afleveret dato.

Min umiddelbare tanke var, at det er bare ikke i orden, så for lige at være helt sikker på forretningsgangen, gik jeg forbi posthuset da jeg alligevel var i centret efter computer til Daniel i går. Damen ved skranken blev ligeså indigneret som jeg, men kunne desværre ikke gøre noget, andet end at give mig telefonnummeret til kundeservice, hvorfra jeg kunne blive viderestillet til den aktuelle postmester.

Skal – skal ikke. Er det værd at puste sig op over? Skal jeg bare hente mit garn og være glad for endelig at have fået det? Eller skal vedkommende have en påtale og klage, for ellers sker det sikkert bare igen?

Jeg valgte det sidste, og har lige snakket med en flink dame i kundeservice, der vil sende min klage videre – så kan jeg håbe på, at nogen lærer noget…

Og så må jeg hellere afsted efter mit garn!

5 kommentarer:

  1. Ja, det er så helt anderledes her ude på bøh, hvor postbudet hedder Rita og hun stiller pakkerne på postkassen eller nedenunder den. Alternativt hos naboen. Det er kun hvis hun skal have en underskrift, at hun ringer på. Ofte får vi lige en snak om vores børn, hun har to drenge på mine børns alder, og hvis det er varmt, får hun lige et glas vand. Én af pigerne har også serveret en ispind engang ;o)
    Jeg kan godt forstå at du klager, for det er da ikke ok ikke engang at forsøge!

    Jeg glæder mig til at se dit garn og den trøje, sønnike skal have :)

    KH Mette

    SvarSlet
  2. Det kan rent faktisk godt betale sig at klage til kundeservice.
    For et års tid siden oplevede jeg nøjagtigt det samme. Med den lille forskel at jeg sad ved min pc 1½ meter fra min hoveddør da den der lille grå slip faldt igennem brevsprækken. Tror du lige jeg blev gal!!!
    2 timer senere stod et flovt postbud ved min dør med min pakke. Han var blevet ringet op af vagtmesteren med besked om straks at indfinde sig på min adresse med pakken, uagtet at hans arbejdstid var slut.
    Men det var altså i Roskilde og der er til syneladende forskel på kundeservicecentre......

    SvarSlet
  3. Der er regler for hvad og hvordan postomdelingen skal foregå, så selvfølgelig skal den overholdes. Hvis den så ikke bliver det, bør det påtales, netop som du har gjort.
    Har forøvrigt oplevet noget i stil med Annette,(bor på landet, langt til posthuset, manglende bil osv.) øv,øv...

    SvarSlet
  4. Det er SÅ irriterende, det der!

    Jeg har også prøvet det.
    I perioder får jeg en del pakker (Når jeg har svinget dankortet i netbutikker) og så er det dælme irriterende, at den ikke en gang er FORSØGT afleveret.

    Jeg har klaget et par gange, men siden vi fik fast postbud herude på landet, har det ikke været noget problem. 7-9-13 :D

    Her sidst, hvor jeg ventede tre pakker i løbet af en uges tid, skrev jeg for en sikkerheds skyld en seddel til postbuddet og bad om, at pakker til mig blev stillet på bænken foran min dør, da jeg ikke havde mulighed for at hente dem på afhentningsstedet (Der lå jo sne, så mc-kørsel ikke var mulig).

    Siden da har hun lagt samtlige pakker til mig på bænken - og så smidt en "flex-afleveringsseddel" i postkassen, så jeg kan se der er afleveret en pakke til mig. Det fungerer helt fint.

    Godt du klagede, ellers fortsætter den jo bare.

    God fornøjelse med garnet :)

    SvarSlet
  5. Mette b, jeg har altid synes tanken om landposten er så hyggelig. Om det rent faktisk er så romantisk som jeg går rundt og bilder mig ind, er noget helt andet. Men det er da ret cool at være på fornavn med sit postbud :)

    Annette, hvor er det vildt. Jeg var postbud dengang efter HF, og før uddannelse et par år, og selvom det kan tage tid at ringe på klokken og derefter vente på at nogen skal lukke op, tager det næsten længere tid at finde og udfylde anvisningen.
    Godt han blev sendt tilbage :)

    Jette, jeg blev enig med mig selv om at hvis jeg ikke klagede, ville der i hvert fald ikke ske noget. og måske er der nogen der ikke har forstået at bare fordi der er postkasser nederst i opgangen og pakken ikke kan smides ind der, skal man altså stadig kravle op til toppen af trappen og ringe på, og forsøge at aflevere :)

    Esther, jeg havde lige glædet mig til at komme igang, og med alle de trackingmuligheder og mails der bliver sendt, når pakken er pakket og afsendt, vidste jeg den ville komme i går. Det var rigtig surt.
    Lækkert du har fået lavet en god aftale med din post, som bare fungerer :)

    SvarSlet