lørdag den 27. marts 2010

Inspiration


grydelapper

Der lå et gult og et orange nøgle garn i bomuldbeholdningen. Det er helt sikkert ikke nogen jeg har købt, for hverken gul eller orange er mine førstevalg. Men nu lå de der, sammen med en lille smule grønt, og stærkt inspireret af Helle, Kirsten, Julia, Kirsten og sikkert også nogen jeg har glemt, er jeg hoppet på ideen med grydelapper.

Jeg troede de skulle være stribede a la servietterne min mormor hæklede til mig for mange år siden, men efter et par forsøg, må jeg indrømme at jeg holder mere af oldemor-firkant-formen.

Lige om lidt er der to færdige dobbelte lapper med hank og tungede kanter, og når de sættes sammen med lidt ekstra godt, jeg sikkert kan finde ude i byen, er der også lige om lidt gjort klar til påskeglæde et sted ude i landet – denne gang tror jeg endda jeg med lidt Googleing har fundet frem til modtageren et sted ude i blogland.

Jeg når ikke at bruge alt garnet, men så er der allerede nu lagt op til mere påskesjov næste år.

1 kommentar:

  1. Hej Pernille.
    Tusind tak for den fine påskegave. Jeg er virkelig glad for grydelapperne, de har allerede været brugt ;-)
    Du og din familie må have en rigtig god påske.
    KH
    Karina

    SvarSlet