onsdag den 31. marts 2010

Det værste af det værste


f or de der har sønner i den computerspillende netbaserede World of Warcraft nørdede alder, er der nok nogen, der kan nikke genkendende til den forfærdelige tanke om hacking.

Det skete her i dag, desværre ser det ud til at Ungersvenden har været naiv og godtroende nok til at andre har lokket oplysningerne ud af ham og nu sidder han tilbage uden adgang til det spil, der gennem de sidste 5 år har fyldt rigtig meget i hans liv.

Forhåbentlig får han hjælp fra Blizzard, men muligheden for, at de i sidste ende mener han selv har stået for alt for meget i overtagelsen er også til stede.

Vi har skrevet og lige nu er der ikke meget andet at gøre, end tænke igennem hvor og hvordan, være så ærlige som muligt og vente til de vender tilbage og spørger om mere fra den anden ende.

Måske ender det godt – måske er det lærdom på den hårde måde.


pinje

12 kommentarer:

  1. åh ja, her i huset var der også een der lærte et og andet for et par år siden...han fik vist skrevet lidt for grimme ord og blev så disconected (eller hvad det nu hedder) i en lille strafperiode...jeg håber for din søn, at tingene løser sig :-)for at være udelukket for world of warcraft det er ikke sjovt..

    SvarSlet
  2. Nej, det et ret forfærdeligt Anne. Han går hvileløst rundt og kan slet ikke foretage sig noget fornuftigt... jeg håber lidt det kan løfte noget af det "ungdomssløvsind" han også besidder og måske åbne øjnene for livets mere barske realiteter, for på nogen områder er han lidt for naiv :)

    Og så håber jeg det hele går i orden.. selvom jeg desværre godt kan tvivle lidt :(

    SvarSlet
  3. Åh, hvor kan jeg lige forestille mig, hvor der bliver trampet, bandet og grædt... Og for de, der ikke har haft noget lignende inde på livet... ja der er det umuligt at sætte sig ind i, hvad det vil sige at miste noget virtuelt.
    ...Men til sammenligning, kan man jo bare prøve at forestille sig, at man en dag bare ikke kunne logge sig ind på Blogger... Og at ingen reagerede på livstegn fra en... Pye ha, og det er jo nok i virkeligheden knapt så slemt!
    Jeg har selv tre drenge, hvoraf de to ældste i hvert fald ved, hvad det vil betyde... Jeg krydser fingre for din søn! Rigtig meget!
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet
  4. LisBethLys, foreløbigt er der ikke trampet så meget - endnu, mest hængt med hovedet og måske også tænkt tanker over hvad naivitet kan følges af :(

    Vi håber stadig og sammenligningen med blogverdenen er slet ikke så ringe endda, for det er jo ikke kun et spil men også nye venner, derude i cyperspace :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det synd for Daniel. Det er en barsk lærestreg og hårdt for jer allesammen. Jeg husker tydeligt de år hvor jeg var igennem noget tilsvarende med mine drenge.
    Jeg håber det løses og at han har lært noget for fremtiden af denne oplevelse.

    God påske til dig og dine....

    KH.

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Annette.

    Det er hårde lærepenge, men måske er det, det der skal til for, for alvor at lære ikke at stole på fremmede, der giver sig ud for venner.
    Ærgeligt, men håbet er endnu ikke dødt :)

    SvarSlet
  7. Fy for pokker - jeg kan da ikke lade være med at have lidt ondt af ham. Det er muligt at han måske har været en smule naiv, men jeg tror også at den slags mennesker er utrolig gode til at manipulere med børn og unge mennesker. Tænk på alle de voksne mennesker som lader sig lokke af nigxxxx-breve og den slags svindel - det er jo meget værre. Så kan man måske godt forstå, at en ung mand lader sig lokke af nogle mennesker som han måske kender en smule gennem spillet.

    Jeg synes det er lidt synd for ham og jeg håber at han får det hele tilbage.

    SvarSlet
  8. Netop det har vi lige været igennem. Vi skrev også til Blizzard og et par dage efter var alt i den skønneste orden igen. Så ro på den unge, der er hjælp at få.

    Jeg blev simpelthen så vred over, at nogen kunne finde på det selv om min søn selv var skyld i balladen, og lod sig lokke. Nu har han lært det, men uha sikke nogen dage vi var igennem. I går kom han grinende ned og fortalte at en fyr havde forsøgt, at lokke ham igen. Jeg ville ønske at der var så meget kontrol, at man kunne stoppe den slags snyder helt. Desværre starter de ofte bare op i et andet navn.

    SvarSlet
  9. Undskyld jeg er ikke så nørdet - jeg tog fejl min søn spiller STEAM og det var der han var blevet lokket. Men mon ikke systemet er som ved
    WOW

    SvarSlet
  10. Jens Drejer, det er vildt så mange der bliver taget ved næsen i både det ene og det andet forum. Vi håber og jeg har også vildt ondt af ham, og håber det bedste.
    Jeg spiller selv ind imellem - drengene på mit arbejde spiller hele tiden og i et forsøg på at forstå spillets mærkværdigheder var jeg nødt til at gøre det selv. Det er utroligt så hurtigt man bliver suget ind i universet og følelsen af undergang ramte også lige mig et kort øjeblik.
    Jeg troede bare han var klogere, fordi vi netop har talt så meget om det... men nogen gange er det vigtigere at lære af sine fejl og ikke andres erfaringer :)


    Det gule hus, dejligt det lykkedes for jer. Det er selvfølgelig ikke helt de samme spil, men at være udelukket og frastjålet er helt samme følelse.
    Og godt han har lært så meget af det, at han nu kan se tegnene på forhånd og grine af det :)

    SvarSlet
  11. Forfærdeligt for den stakkels unge mand. jeg føler med ham.
    Jeg har selv en søn som spiller WOW.
    De oplever det jo som verdens undergang, når sådan noget sker og det er det jo, selvom det er den virtuelle. De lever sig så meget ind i det og lægger så meget arbejde i at nå de forskellige niveauer, så det at skulle starte forfra er ikke bare en mulighed, for der har de jo ikke de samme "venner" med.
    Jeg håber sandelig for jer, at Blizzard vil hjælpe.

    SvarSlet
  12. Evi, ja det er forfærdeligt, men vi håber :)

    SvarSlet