onsdag den 31. marts 2010

De sidste sokker


m ed forårets komme er sæsonen for uldne sokker skrumpet en del. Det samme føles mit behov for strikning af samme, og det selvom skuffen med strømpegarn over vinterens måneder har formeret sig til foruroligende mængder.

Behovet for småtterier er ikke forsvundert, men giver sig nu udslag i andre sider af samme sag.


posering stille på en stol


De sidste sokker i denne omgang blev til Anders. Strikket i det lækre Zauberball, der stadig er dejligt at strikke i, men til tider ser noget ustabilt ud. Jeg håber det holder og varmer og at de hen over de kommende måneder kan vise deres værd.

Selvom sommeren holder sit indtog forvises sokkerne nemlig ikke fra sikkerhedssko og kolde maskinværksteder.

To tråde brugte jeg – en af hver af de to resterende nøgler. Efterårsvind og Ubåd hedder farverne, der blander sig i en skøn forening, der begge har blåt blandt grundfarverne og ellers går mod grønt og brunt.

Et lille snoningsmønster jeg fandt bag på et par benvarmere hos knitty.com pryder både for og bag, mens resten er helt neutralt bortset fra farveskiftenes alsidighed.

Billederne blev stjålet i går eftermiddags, da den nye ejer trådte arbejdstræt ind ad døren og blev lokket med kold øl og en pause på altanen..


set fra siden


snoningsmønster

3 kommentarer:

  1. Det er så sødt du strikker sokker til dine kære og fine det er de bestemt.
    Billederne er også godt taget.

    SvarSlet
  2. Ja jeg blev aldrig færdig med de strømper jeg startede på i vinter, men der kommer jo en igen.

    Kan du have en dejlig påske

    SvarSlet
  3. Evi, Anders har mere end en gang fortalt om misundelige kolleger, der alle havde kolde tæer, dengang vinteren var koldest, og han sad med varme tæer i skoene :)

    Pernille, det haster vel heller ikke, så havde du sikkert fået dem lavet :)
    Tak i lige måde.

    SvarSlet