søndag den 28. februar 2010

Æv, æv, æv, æv…


Indignationen driver i dette indlæg, så med fare for uretfærdigheder etc, har jeg lige nu brug for at lufte al min indestængte harme…

Hvordan er det muligt at være så dum ikke at sørge for billetter og pladser, til et enkelt pigebarn på vej hjem fra en vinterferie, på netop en af de store rejsedage?

Hvordan er det muligt at sætte samme pigebarn på toget, dårlig og med køresyge, fordi man ikke lige havde beregnet køretiden, måtte køre i hastig fart og i øvrigt var nødt til at springe køen over, for at skaffe den billet, der ikke var tænkt på i forvejen?

Og hvorfor er det nødvendigt at udstille samtlige ovenstående dumheder og samtidig grine idiotisk…?

Tøsebarnet nåede lige at ringe, efter at have haft kontakt flere gange. Hun sidder på sin taske i gangen, har fundet nok penge til en flaske vand og har vist også sovet en lille smule, lænet op ad væggen.

Hun er ved godt mod – nu, det var hun ikke tidligere – og heldigvis står Anders parat i den anden ende, når toget bruser ind på Høje Taastrup station.

Jeg bliver så edderspændt rasende…

Update: Jeg har stille og roligt (det er ikke altid lige nemt…) fået sagt ham, at jeg blev møgsur og fik en fornuftig feedback. Samtidig måtte jeg også indrømme, at jeg kunne høre på ham, han ikke var tilfreds med situationen, lige efter afsendelse…

… Så langt, så godt

7 kommentarer:

  1. Dét lyder dælme heller ikke for smart og kan næppe være en oplevelse som din datter er bejstret for. Forstår godt, at du er rasende.

    SvarSlet
  2. fru E, hvis ikke det gik ud over andre, ville jeg være ligeglad. Men når der kommer et barn i klemme, så kan jeg godt ryge op i det røde felt.

    SvarSlet
  3. Hrmmmmff det er bestemt ikke godt nok, og det er skide synd for pigebarnet..!! Det er rigtig meget OK at blive godt gammeldags gal, og super godt du sagde det til ham.

    SvarSlet
  4. Det var også rigtig rart at få det sagt, Inge. Og ydermere rart at Pigebarnet formåede at sætte nogle ord på oplevelsen, da hun kom hjem, så hun ikke skal gå rundt og have det dårligt over dét.

    SvarSlet
  5. Ikke nemt, ikke nemt - godt at pigebarnet klarede det til et 12-tal.

    SvarSlet
  6. Ikke videre gennemtænkt. Forstår godt din harme - og glæder mig over, at din datter klarede det fornemt :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  7. Sister Bonde, det må klart være det vigtigte :)

    Gittemay, nej videre gennemtænkt var det ikke. Derfor er jeg også glad for jeg fik det sagt, i en fornuftig tone og fik en fornuftig tilbagemelding.

    SvarSlet