mandag den 1. februar 2010

Hæklede roser til deling


masser af stangmasker

Der var engang jeg hentede det ene hæklehæfte efter det andet på biblioteket, bladrede og faldt over enkeltdele eller småting, gangede med stort og endte med brugbare projekter sammen med dobbelt bomuldsgarn og en hæklenål nummer fem.

Et af projekterne dukkede frem fra gemmerne under gårsdagens oprydning på børneværelserne.

En lille dug, der efter min behandling og temmelig lang venten for år tilbage blev til en nærmest ankellang luftig nederdel til Tøsebarnet. Nu er den ikke længere interessant og knap så ankellang,  men da jeg vidste - fra dengang –at jeg kan passe den, når bare det lille skørt ikke bliver brugt, hev jeg den rosolut over hovedet og prøvede den på…. Piben skiftede klang, og nu kan den deles… måske.

Filethæklede roser og masser af sving i skørtet, (jeg kunne desværre ikke både svinge og formå kameraret skarphed). Et par bukser virkede fint under – mon ikke også et hvidt skørt af den romantiske art påført flæser og deslige kunne bruges… hvis jeg nogensinde får det lavet.

rosenederdel

3 kommentarer: