lørdag den 30. maj 2009

Sytråd


Solen står lige på og luften står næsten stille. Det er nærmest ulideligt at være udenfor, så jeg er trukket indenfor, hvor en pludselig lyst får mig til at rykke rundt på min sytråd.

For år 6-7 år siden fik jeg muligheden for at købe en sytrådsreol fyldt med tråd, fra en butik med ophørsudsalg. Bedsteveninden og jeg slæbte hjem, hvor vi talte, gangede og dividerede, før vi endte op med en pris pr rulle på omkring 2,50 – så vidt jeg husker.

sytråd

Siden er det yderst sjældent jeg har købt sytråd, og der er stadig masser tilbage, selvom det efterhånden kniber noget med yndlingsfarverne. Kontraster er blevet min nye passion.

Jeg har haft tråden stående i den medkøbte reol, men dels trækker det ultra meget støv og dels er der efterhånden så mange huller, at det ikke længere ser helt så lækkert ud.

Alle mine syting – og ting, der aldrig rigtig har fundet anden plads – har jeg i en høj smal kommode med mange små skuffer. Bedsteveninden, der længe inden jeg gjorde mit kup, havde fundet en langt større reol, med mange flere trådruller, har sine i en kommode magen til, så hvorfor ikke også jeg.

skuffer

Nu ligger de der så, i farveorden og virker umiddelbart meget mere overskueligt. Og der hvor trådreolen før stod, bliver nu plads til et lille bord, Daniel har lånt, men ikke længere har brug for.

Tilbage er så bare, at finde plads til den bunke, der lige nu ligger midt på spisebordet, og som før beboede skufferne, der nu rummer sytråd.

Mon ikke noget af det kan flytte ud i skraldespanden…

rod

3 kommentarer:

  1. wauw sikke en tråd-reol....kan da godt forstå du er glad for den...og en oprydning i ny og næ kunne vi vist alle godt trænge til :-)

    SvarSlet
  2. Det er da en reol der vil noget!

    SvarSlet
  3. Det er et køb jeg er rigtig glad for :)
    Og ja, er en god ide, der blev ryddet ud med hård hånd :)

    SvarSlet