mandag den 18. maj 2009

Indianske striber


striber

Hjemført fra Guatemala, for år tilbage efter en rejse med Mellemfolkelig Samvirke.

Det var ikke mig, der var afsted, selvom jeg godt kan drømme. Men stoffet har jeg, jeg har haft det et par år. Nu skal det blive til nederdele. Men først en strikket blonde, til at sætte på – mindst 3½ meter!

Hvilken farve er endnu ikke bestemt, jeg har masser af bomuldsgarn, men måske ikke nok af samme farve. Skal der flere farver til? Eller, skal jeg finde den rigtige et sted ude i byen… Det er spørgsmål, der endnu ikke er svar på.

Jeg tænker og prøver mig lidt frem. Måske skal der hækles… Eller blomster inspireret af Liselotte. Muligheder er der nok af, og jeg har ikke travlt… Enden kan også ende et helt andet sted.

Sådan er jeg. Ideerne springer, sætter sig fast eller forsvinder igen. Jeg har plads, og processen er ofte den mest spændende del af hele foretagende.

2 kommentarer:

  1. Nøj hvor er det noget smukt stof, sikke farver! Det bliver spændende at se, hvad du mon finder på :o)

    SvarSlet
  2. Det er med en smule ærefrygt, jeg klipper i det, for det er ikke bare noget, der kan findes mere af lige rundt om hjørnet :)

    SvarSlet