fredag den 29. maj 2009

Alladin


turban

Ind imellem bringer min arbejdsdag mig til steder, jeg ikke havde regnet med.

Min søde kollega skal danse samba til pinsens karneval i København og til det skal bruge en haramsinspireret dragt. I aftes tikkede en sms ind, om jeg måske lige kunne fikse en turbanagtig ting i løbet af i dag.

Jo jo… Når der alligevel ingen kunder var i butikken, efter sidste skoledag, kunne jeg da godt lige åbne skuffer og skabe og lave noget af det vi lige havde. Perler, fjer, knapper, lim og et stykke stof senere var jeg i fuld gang.

Efterhånden som ungerne havde været hjemme og i bad, vendte de tilbage til friskbagte mufffins, min søde kollega i mellemtiden havde bikset sammen.

Snart kom også et ønske om en vest – der blev lavet en vest. Ikke særlig pæn og absolut med et minimum af energi og tid.

Turbanen derimod, den var sjov at lave og ingen tvivl om resultatet selvom jeg følte mig lidt vaskekoneagtig, da jeg prøvede den.

Min søde kollega var glad og tilfreds, og jeg har fået lov at bringe billedet. Måske skulle jeg også omkring Fælledparken lørdag eller søndag.

allan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar