onsdag den 31. juli 2013

Klar til lange traveture i sommervarmen


Jeg har gået mig gennem sommeren med klip-klappere.

Ud over fine hvide streger lige der hvor sålen bliver holdt fast over foden, har det givet mig pæne brune fødder. Det har også givet mig en forståelse for at klip-klapperen nok er gode til kortere ture, men ikke egner sig til heldagsture med meget gang. Det giver nemlig både kramper og ømme lægmuskler. I hvert fald ikke hvis man som jeg blot hopper i de nærmeste og billigste.


sko1

sko2.

sko3


Selvom klip-klappere uden tvivl også de næste år vil være min foretrukne sommerfodbeklædning er jeg begyndt at se fidusen i noget mere praktisk. Til de lange dage. Til dagene med oplevelser. Men jeg er ikke let at stille tilfreds. For hvor finder man sandaler, der både er gode at gå i, sidder godt på foden og er pæne? Det sidste hænger i min verden også sammen med feminine.

Jeg har ikke kunne finde nogen.

Indtil i går. I går fandt jeg et par sandaler, som muligvis opfylder alle mine krav. Det føles i hvert fald sådan. Et par af fornuftig tysk kvalitet. Sådan et par som jeg forhåbentlig kommer til at have i flere år. For de skal ikke bruges hver dag. Bare de dage, der står lange ture på programmet. Som i dag - selvom vi ikke kom nogen steder.

De har været dejlige i dag.


Som et tillæg har jeg lært, at det er temmelig besværgerligt at fedte sko, der stort set ikke er andet end remme, ind i læderfedt. Det er unægteligt noget nemmere, når der er noget at holde i. Men nu er de altså fedtet ind, og kan formentlig sagtens tåle en byge - skulle der komme en forbi i morgen.

2 kommentarer:

  1. Der findes ikke noget bedre end Rohde og Reikers sko
    jeg går næsten ikke i andet selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror heller ikke det er sidste gang, jeg skal have sådan et par... Jeg har faktisk kig på et par sko også :)

      Slet