fredag den 26. juli 2013

En grøn frø


Starten på en frø


En tur til byen sammen med Emilie betyder altid en tur i Søstrene Grenes. I går kom jeg ud med bomuldsgarn, for pludselig synes jeg at tanken om nye hæklede grydelapper var meget vigtig.

Den ide holdt lige til vi kom hjem til Sille. Hun har hæklet en frø. Jeg vidste godt den var fin. Men jeg har kun set billeder, og billeder er ikke nær så fine som virkeligheden.


Starten på en frø

Starten på en frø


Jeg kunne næsten ikke vente med at komme hjem, købe mønstret og komme i gang. Det nye bomuldsgarn synes pludselig at være perfekt til formålet.. også selvom opskriften siger strømpegarn.

Den bliver stor. Silles er cirka seksogtyve centimeter fra hovedet til den anden ende. Min bliver måske lidt større, for selvom vi bruger samme størrelse hæklenål, fylder bomuldsgarn mere. Det gør ikke noget. Den må gerne blive større.


Starten på en frø


Og som Sille, vil jeg nok også vælge slet ikke at kysse på den. For den kunne godt gå hen og blive langt mere sød end enhver prins jeg kunne drømme om. Og jeg mangler heller ikke...

6 kommentarer:

  1. Godt så,nu bliver jeg jo nødt til at gå en tur i søstrene,jeg har opskriften til frøen liggende,ville egentlig have hæklet den i uld,men det er jo nogle lækre farver du disker op med-smiler

    SvarSlet
    Svar
    1. Og Gitte, faktisk er jeg tilbøjelig til at mene bomuld er rigtig godt til sådan et krammedyr. Også hvis den ikke skal krammes :)

      Slet
    2. Bomuld blev det så ikke,men tyk acryl garn fra panduro,køber ellers ikke acryl,men kunne lige pludselig godt se en STOR frø i grønne farver dukke ud af de garnnøgler :))

      Slet
    3. Gitte det lyder spændende, og selvom jeg heller ikke bryder mig specielt om acryl, er der enkelte steder, hvor det kan retfærdiggøres :)

      Slet
  2. ja, den frø kan jeg godt se du MÅ lave :-) Faktisk kribler det nu også lidt i mine fingre... har jo ikke rigtig noget hækleprojekt i gang .....

    SvarSlet
    Svar
    1. Fingerkriblen kender jeg Lykke. Den er altså supersød, så jeg kan godt forstå hvis du får hæklelængsler :)

      Slet