torsdag den 18. juli 2013

Vandgang


Amager Strandpark

Amager Strandpark

Amager Strandpark


Vi slog os ned ved vandet, mellem glade børn, fygene sand og soldyrkende mennesker.

Havmågerne kredsede over os, lagde sig på bølgerne og vandet indbød til sjov.

Helgoland lyste op, Øresundsbroen blinkede i det fjerne og ude i vandet drejede møllerne ved Middelgrunden i den friske brise.

Solen var varm og blæsten var kølende. Vandet var koldt, men et dyp værd. Strømmen legede, og så vi os ikke om, var vi hurtigt paraletforskudt flere meter fra udgangsstedet. Heldigvis parallelt med standkanten.

Efter et par timer blev blæsten for kold. Vi pakkede os sammen, fandt cyklerne og vejen tilbage mod Hovedbanegård og S-tog. I Brøndbyøster provianterede vi til aftensmaden.

Anders og Emilie fandt terninger og backgammon, mens jeg i højere grad faldt sammen og besluttede at dyner var bedre.

2 kommentarer:

  1. I er da seje. Jeg mangler stadig årets første vandtur, men jeg har ingen badedragt, så den skal lige købes først :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg er vild din undskyldning. Emilie er en vandhund, mens jeg nøjes med et enkelt dyp, er hun nærmest ikke til at få op igen :)

      Slet