fredag den 12. juli 2013

Grydebrød


Emilie har fødselsdag i morgen. Min mor har fødselsdag engang i næste uge. I morgen tager vi på stranden og fejrer dem begge.

Jeg har lovet at bage brød. Emilie har lovet at bage kage.


Grydebrød


For at prøve noget nyt. Noget nyt, jeg længe har haft lyst til at prøve. Jeg har i første omgang bagt to grydebrød.

I morgen tidlig skulle så gerne følge en omgang af de gode boller. I morgen tidlig, fordi så er der også mulighed for den vækning med sang og boller på sengen, Emilie bestemt mener sig berettiget til.

Jeg brugte Marinas opskrift og den lille Le Creuset gryde, der står ude i skabet.

Det var supernemt. Dejen lavede jeg i aftes, og så stod den ellers natten over.


Grydebrød


Sammen med dejen hældte jeg også pesto i gryden. Et brød med rød pesto. Et brød med grønt. Det grønne blev bedst, for pesto, der ikke befinder sig midt i brødet, bliver åbenbart temmelig sort.

På toppen hældte jeg en håndfuld pinjekerner.

Nu dufter her herligt, og det eneste minus er, at vi først skal spise det i morgen.

Det sidste er Anders temmelig utilfreds med.

2 kommentarer:

  1. Åh hvor ser de lækre ud !!
    Har slet ikke bagt siden jeg flyttede....Savner det helt :)
    Tillykke med dem alle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, jeg er sikker på, at når du først har fundet sig selv efter flytningen skal du også nok få bagt :)

      Slet