tirsdag den 26. januar 2010

Indkøb


indkøbsnet

Formiddagen er gået på forsøg.

For et stykke tid siden faldt jeg over nogen billige restestykker, der skulle forvandles til indkøbsnet. Nu er stoffet vasket og med udgangspunkt i en almindelig plastikposestørrelse, der plejer at fungere fint over cykelstyret, har jeg syet to poser.

For at de ikke skal ligge og rode rundt på bunden af en taske, har jeg udstyret dem med knap og lukning, så de kan pakkes sammen og nemt findes frem.

Om de så virker ude i det virkelige liv vil fremtiden vise.

Om lidt bliver de prøvet af, for inden jeg når frem til arbejde, skal der lige provianteres en lille smule. Weekendens arbejde og ugens overtid har ikke givet meget plads til indkøb, så køleskabet nærmer sig rungende tomt, og ungernes madpakker har de sidste dage været klingende mønt til køb i kantinen.

Det holder ikke i længden, så nettene skal gerne transportere noget der kan blive frokost og fornuftig morgenmad med hjem, når aftenen er slut og jeg kan dreje nøglen om, efter hygge med en masse unger, og tage hjem.

sammenpakket indkøbsnet

knap og lukning

9 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Jeg kan godt lide den lille detalje med den farverige knap og løkke :-)

    SvarSlet
  2. Smart og lækkert med knap og løkke :-)

    SvarSlet
  3. Oh, det er godt tænkt, det med knappen og de ser også lækre ud de net.

    PS. Tillykke med igår

    SvarSlet
  4. Skøn, skøn idé med lukningen! Jeg bliver så inspireret! Tak, Pernille!
    -LisBethLys.

    SvarSlet
  5. Hei Pernille
    Jeg fant deg inne hos min venninne Marianne, og tok meg en liten tur i din blogg, som er riktig hyggelig lesning. :)

    SvarSlet
  6. Stine, jeg synes det fungerer fint, men kunne måske godt tænke mig siderne ikke flappede så meget op ... tænker lige lidt over forbedringer :)


    Losarinas mor, jeg bilder mig ind, det fylder mindre i tasken, når det er pakket godt sammen :)


    Susling, jeg tror de er ret lækre. Det virkede i hvert fald ret godt i dag :)
    Og tak :)


    Selv tak LisBethLys :)


    Velkommen til Sylvia, dejligt du synes om mit skriv :)

    SvarSlet
  7. Hej Pernille.

    Lækre indkøbsnet du har fremtryllet, smart detalje med den stribede strop og knappen.
    Hvis du skulle finde på at producere et større lager, så er jeg en køber til et!
    Venlig hilsen
    Jannie

    SvarSlet
  8. Hvor er de flotte. Jeg kan godt lide de runde former foroven på poserne og selvfølgelig også detaljen med knaplukningen.
    Tak for inspiration :)

    SvarSlet
  9. Tak for roserne Jannie, lige nu har jeg ingen intensioner om at masseproducere, ud over eget behov. Men skulle jeg skifte mening, hører du fra mig :)

    Mette b, jeg kan også godt lide de runde former. Ideen hører sammen med at jeg gerne ville have hanke ud i et med nettet, fordi jeg var bange for at syningen ikke ville holde, hvis de var syet på :)

    SvarSlet