tirsdag den 12. januar 2010

Afbud


sne på hækken

Emilie tilbragte store dele af weekenden i svømmehallen, søndag sammen med en veninde. Efterfølgende gik de ned forbi branddammen og vist også lidt overmodige mod kanten af isen. Inden de nåede så langt faldt det stakkels barn på den snedækkede trappe og slog håndledet.

Jeg tror ikke der er noget brækket. Der er ingen hævelse, så jeg tror heller ikke der er nogen forstuvelse. Men det gør ondt, og det bliver ved at gøre ondt.

Et opkald til lægen og en snak med den stedlige sygeplejeske gav os en tid om halvanden time. Pludselig har jeg mindre tid end jeg troede, men på den anden side er et afbud ikke sådan at kimse af.

Så for alvor i gang, for at hive barnet ud af skoledagen og en mulighed for at blive kigget efter i sømmene. Som sygeplejesken sagde: “Hvis der er brud i de små håndrodsknogler, kan ikke engang jeg mærke mig frem til det.”

Hmm… Hvor var det lige jeg lagde hendes sygesikringsbevis…


Update: Der var ikke noget, det er heldigvis bare slaget. Ro på, forbinding og ellers brug hånden så meget som muligt, så skal det nok blive godt hen ad vejen :)

4 kommentarer:

  1. Men så må hun jo have en gips på, så den kan hele... Rigtig god bedring med hende og god dag til dig :)

    SvarSlet
  2. Mette, heldigvis var der ikke noget i vejen, det regnede jeg egentlig helelr ikke med, men det var meget rart læige at være sikker. Specielt fordi jeg ikke kan mærke hendes smerter :)

    SvarSlet
  3. Det er altid godt at få det tjekket !

    SvarSlet
  4. Losarinas mor, det var nu meget rart at vide, jeg ikke tog fejl :)

    SvarSlet