søndag den 10. januar 2010

Flere isglatte søer


fodsporonice

Jeg havde ærinde i Vanløse i fredags og kørte over dæmningen. Jeg måtte stoppe og finde kamaraet frem.

Hele søen var dækket med sne, nedenunder ligger is og sporene henover gav et tydeligt indtryk af at mange har følt suget mod den hårde overflade. Skiltningen anbefaler, eller befaler ellers at holde sig på sikker grund, for intet er sikkert, og falder man i er løbet hurtigt kørt.

Jeg blev på land og cykelstien mens jeg drejede 180 grader i den anden retning og nød synet over engen, der lå glitrende hvid med en enkelt måge svævende over.

Vi har ikke sne i de mængder, der findes andre steder i landet, og jeg kan ikke fremvise billeder af metertykke driver. Men her er koldt og landskabet smukt og krystalklart, sådan en vinterdag med høj sol og blå himmel.

damhusengen

andehul

Længere henne samler fuglene sig om en enkelt våge langs bådebroen og ventilationen.
Hele søens fugleliv er vist repræsenteret i flokken af eksemplarer, der søger mod vand og fælles samling.

Jeg kørte videre, betaget af synet, klarede mine gøremål og forlod igen Vanløse en oplevelse rigere.

2 kommentarer:

  1. Smukt smukt og så lige ved siden af os, lige til at suge af.. :-)

    Fortsat dejlig søndag og knus

    SvarSlet
  2. Det er det Henriette.
    Også ønsker om en god søndag herfra ;)

    SvarSlet