fredag den 16. september 2022

Der er mange spændende ting på en byggelegeplads

 

Efter trampolinen undersøgte vi Byggeren nærmere. Oscar havde på afstand forelsket sig en smule i en stor rød brandbil, som nogle børn sad ovenpå.

 

 

Hvordan er de kommet derop? og  Må de gerne det? Lød spørgsmålene. Jeg vidste ikke præcis hvordan de var kommet derop, men gættede på at de havde klatret. Og jeg var temmelig sikker på at det måtte de godt. 

Oscar indtog brandbilen, klatrede op ad trappen, kunne ikke komme op på taget og besluttede at rattet var mest spændende. Jeg fik lov at køre med. Inde under motorkassen fandt han et enligt hjul fra en  klapvogn eller noget der ligner, og ret hurtigt blev hjulet til et ekstra rat, som jeg fik lov at bruge. 

Altså styrede Oscar brandbilen fra førerpladsen, mens jeg sad inde i brandbilen med det lille hjul og kørte med. Det var en sjov leg, og vi blev ved meget længe. 

 



 

Klokken begyndte at blive mange, vi skulle gerne lige nå forbi Fakta og købe ind til morgendagens madpakke, så jeg trak hen mod indgangen. Der var langt til indgangen og den parkerede cykel. Der var også mange ting at kigge på. 

Først var der den gule mooncar, som han var nødt til at prøve. Der er mooncars i børnehaven, den her var lidt større, men han kunne godt, konstaterede han glædestrålende, mens han sad alleryderst på sædet. Jeg kom til at love ham at en dag skal han ud på skolen og prøve en af SFOs banancykler. 

Jeg er lidt i tvivl om han er lidt for lille til at nå pedalerne, så det haster ikke. Med mindre han husker det. 

Fra månebilen gik vi videre gennem byggeområdet. Der stod en xylofon, som var ret sjov at spille på. Nu var det kaninerne også blev spændende, og vi havde en længere snak om hvorfor man som besøgende ikke må fodre kaninerne - heller ikke med en enkelt græsstrå man plukker lige ved siden af kaninburet.

 

 

Oscar var ikke helt enig med mig i den regel. Men nogle regler skal man altså overholde, og hvis alle besøgende propper et enkelt græsstrå ind til alle kaninerne, bliver det til meget græs.

Den købte han og var godt tilfred med at kunne sætte sig i cykelvognen og blive kørt hjem. 

Vi blev enige om at besøge Byggeren igen en anden gang. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar