tirsdag den 6. september 2022

Legoklodser

 

Vi har haft Duploklodserne fremme længe, men de har rigtig fanget på det seneste, når Oscar har været på besøg. Helst laver han mad - det gider han så ikke derhjemme, og det lille hjemmelavede komfur (der stadig ikke er helt færdig) er en succes, som han er meget glad for.

 

 

Til sin fødselsdag fik han Lego. Der findes noget til fire år. Jeg kiggede på kassen med det hjemlige Lego, og tænkte at det skulle komme an på en prøve. 

For år tilbage har nogen - måske Anders - sorteret de fleste af klodserne efter farve. Jeg forestiller mig ikke at Oscar er specielt interesseret i farvesorterede Legoklodser, så jeg fjernede poserne med de sorterede klodser og lod resten ligge i kassen. Det var ikke mange, men der var alligevel  flere end der var brug for. 

Han startede resolut med at flytte kassen med klodser og i stedet finde komfurkassen med indhold.Ikke om han gad de der klodser.

Så han lavede mad.  

 

 

Da vi havde spist og Oscar havde hentet en is i fryseren - det er han temmelig god til. Han fandt også en til Emilie og lukkede fryseren efter sig :) - satte vi os ned på gulvet og kiggede på de der klodser.

Når andre leger med, kan man næsten få ham til at lege hvad som helst. 

Jeg var usikker på hvorvidt han ville være motorisk udfordret med de mindre klodser, men han havde faktisk rimelig styr på det. De er svære at skille ad, men han er god til at bede om hjælp, og jeg tror at de farvesorterede klodser skal tilbage i kassen til næste gang. 

 



 

Så kan de jo hældes ned til de usorterede en farve ad gangen, alt efter barnets humør. 

Det var et træt barn, der tog med far hjem igen og var klar til at skulle i seng. 

 

Han byggede i øvrigt en bondegård med plads til dinosaurere. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar