lørdag den 20. august 2022

Små fine mesterværker

 






 

Jeg  ved stort set ikke noget som helst om sejlskibe, om sejladser eller for den skyld races. Jeg ved der er sejl på sådan nogle skibe, og jeg ved også at de små overmalede sejl, vi så på mange af skibene i Aalborg Havn, ikke er en del af den sejlsætning, der bruges når skibet skal bevæge sig til havs.

Vi så flere af dem.  Små sejl, der lignede noget fra en optimistjolle eller et surfboard. Men jeg er sikker på de havde en funktion, som de hang mellem guirlanderne af signalflag, lamper og beviserne på at have deltaget mange gange i Tall Ship Racet. 

For mig er det sådan set ikke så vigtigt hvad sejlene betød. Jeg synes de var fine, formentlig noget internt og superhyggelige at se på.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar