onsdag den 17. august 2022

Gnot Just Another Gnome

 

Jeg er endnu ikke blevet træt af at strikke gnomer. Jeg er faktisk lidt imponeret af mig selv 

Månedens gnome er en af de højere. Den har ikke gjort et synligt indhug i restegarnerne, den var fuld af vrangmasker, men den var hyggelig at strikke. 

 

 

Oscar og hans far var forbi til aften. Vi spiste koldskål, det faldt i god jord. Emilie har været i kælderen og kigget i legetøjskasserne. Hun fandt en bunke dinosauere, jeg havde glemt alt om. De faldt også i god jord. 

På tirsdag er det ikke kun tirsdag og dagen Oscar og Daniel kommer og spiser. På tirsdag er det Oscars fødselsdag, og han har bestilt dyrepasta til middag. Det var okey hvis vi andre spiser noget andet. Det passer vist os allesammen svært godt.

 

 

 



 

Design: Gnot Just Another Gnome af Imagined Landscape.

 

Garn: Uldne rester af supersoft fra flere forhandlere. Jeg strikker med dobbelt garn og endte med at bruge 50 gram til hele gnomen. 

Jeg har fyldt otte store spændeskiver i bunden, som kontravægt og håb om at den bliver stående selv. 

Gnomen er fyldt med indholdet fra en IKEApude.  



 

Pinde: 3 mm af krondyrben. Pindene er så fine, lækre at røre ved og sådan set også gode at strikke med. Alligevel er de ikke blandt dem jeg helst strikker med, og bliver aldrig de pinde jeg naturligt rækker ud efter - de er også for korte.

Måske netop derfor er det hyggeligt at bruge dem til projekt Strik-gnomer-hele-året.

 

Størrelse: Den færdige gnome vejer 145 gram. Den er 40 centimeter høj og måler cirka 11 centimeter i diameter.

 

 

 

Bemærkninger:  Der er vist ikke noget at sige. Det eneste jeg kan huske at gjort anderledes end opskiften angiver er at sy næsten til hele vejen rundt.  

 

Vil du se flere billeder af gnomen, kan de ses på Ravelry

 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar