lørdag den 23. februar 2013

Det sidste


Jeg har glemt præcis hviklen dag, men det var en af ugens første.

Det sidste af familieportrætterne er færdigt.


Pernille


Som med billedet af Daniel er originalen forlængst gået tabt, men det ændrer ikke ved, at det ligner. Ingen har i hvert fald udtrykt tvivl om hvem, det skal forestille.

Nu står de alle fire bag hinanden i reolen. Det er ikke umuligt de kan stå der et stykke tid, inden de kommer op og hænge. Jeg er nemlig blevet i tvivl.

De står egentlig også meget fint der. Jeg skifter en gang imellem, så det ikke er det samme, der står forest hele tiden. Men det vil nok være finere, hvis alle fire kan ses samtidig.

Min tvivl handler om ophæng. Jeg ved godt hvor de skal hænge. Det er mere et spørgsmål om hvordan.

Min plan var og har længe været, at male et felt på væggen, og hænge billederne direkte på væggen, så feltet virker som ramme.

Men vil det se flottere ud med rigtige rammer. Hos søstrene Grene har de nogen som passer ikke både på mål, men også har en farve, der kan harmonere med de brune billeder.

Jeg har ikke travlt.

Så jeg tænker lige.

Lidt mere.

Og måske længe.

14 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg ville købe rammer. Jeg har nogen som jeg har hængt op uden rammer og med årene er der flere som er blevet skæve. Måske pga. Kulde, varme fugt osv. Rammen har også et praktisk formål. det er naturligvis ikke noget som gør den kæmpe forskel, men man kan bare se at de ikke længere flugter væggen.

    Kh

    Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ulla, skæve plader vil ikke være sjovt.
      På den anden side, nærmer jeg mig vist mere og mere ideen om rammer... men jeg tror også det ville være superflot uden :)

      Slet
  2. Hvor er de bare blevet gode. Jeg er spændt på, hvad du ender med at gøre. god lørdag til dig :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de billeder flotte..... jeg elsker den teknik. Jeg har også lavet en del af dem, men gjorde ikke så stort et stykke arbejde ud af det som dig, men fik dem printet ud på InkJet papier :-)
    Rigtig god lørdag og tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nola, jeg er ret vild med den måde at arbejde på. Det er vildt så lidt der skal til, for at genskabe meget :)

      Slet

  4. De er bare blevet flotte, dine billeder! Kan man ikke lave en kombi med rammer i et malet felt, sä er du fri for at vaelge og billederne bliver stadig maerket lidt anderledes end hvis de bare var i rammer ;-)

    Glaeder mig til at se hvad du kommer frem til ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg faktisk selv tænkt, Annemette, og når du nu skriver det, tænker jeg, at det slet ikke er nogen dårlig ide :)

      Slet
  5. Hold nu op hvor er det bare flot Pernille. :-)
    Jeg hepper på feltet på vægen, tror det vil blive s***e flot. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Catarina.
      Feltet på væggen vil være mere råt end rammer, der hurtigt kan blive lidt for fint, tænker jeg. Men jeg er stadig i tvivl :)

      Slet