søndag den 11. august 2013

Den sidste detalje


Frøen er faktisk færdig. Glad og med kugleøjne står han midt på bordet og venter på sin krone.

Jeg troede at kunne huske, at jeg havde noget glimmergarn. Jeg troede også at kunne huske at det røg i svinget sidste gang jeg ryddede ud. Det sidste var rigtigst.


Frøøjne i kugleform

Frøøjne i kugleform


I morgen venter derfor jagt på glimmergarn til den krone, der skal hæve den nuværende ikke helt almindelige frø til yderligere højder.

Indtil da glæder jeg mig over at øjnene, jeg sent i aftes forsøgte mig med, ser ud til at virke. Efter opskriften skal han blot have et par sorte perler eller runde knapper sat fast. Jeg synes det ville være sjovere med noget der i højere grad minder om de kuglerunde udstående øjne frøer oftest er udstyret med.

Jeg tror det ville have været bedre med gult inde i øjet, men gul hang ikke lige på træerne, så han måtte nøjes med mindre.

Han ser nu ikke ud til at synes det er alt for forfærdeligt.

prikker

9 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se ham i fuld størrelse :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kæk godt glæde dig Violykke. Jeg håber bare at billeder kan vise hvor fin den er :)

      Slet
  2. Hvornår må jeg se frøen i fuld størrelse? :-)

    SvarSlet
  3. Lene, lige så snart kronen er færdig :)

    SvarSlet
  4. Fed frø. Bliver spændende at se ham i fuld figur med krone på! Der er mange, der sælger glimmergarn i de der små 10 grams nøgler. Bl.a. Uldstedet, så vidt jeg husker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, jeg satsede på det lokale center. De havde heldigvis, for jeg kunne ikke lige overskue en større tur :)

      Slet
  5. Uha hvor ser det godt ud med de øjne, min fik nogle store sorte knapper, :)) glæder mig til at se din færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. Gitte, jeg synes øjnene er blevet rigtig gode. Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke om de skulle have været større :)

      Slet
  6. Glæder mig til at den den ferdig frøprins. :-)

    SvarSlet