mandag den 15. maj 2023

Masker på en søndag - Uge 19

 

Ugen kort:

  • Det grønne råd var klar til at grave og planter nye planter og buske. Jeg lovede at hjælpe.
  • Allerede inden weekenden fablede jeg om trylledej. Endelig blev der tid, og det var et hit. Jeg tror ikke vi er færdige. 
  • Skolebestyrelsen holdt møde og delte gode tanker..
  • Jeg hentede Oscar to gange i løbet af tre dage, den ene gang blev til leg og sen aftensmad. Den anden gang skyndte vi os hjem for at fejre Oscars mor, der havde fødselsdag. 
  • På Heerup Museet er der lagt op til sjov og fri fantasi med genbrug og værktøj. Vi havde en fantastisk tur i dejligt vejr.
  • Vi ristede pølsebrød over bålet om spiste krassere. 
  • Pigerne har tegnet fine tegninger, der skal blive til en samlet tegning og et tryk på T-shirts. 
  • Jeg blev sendt unden for døren i Rødovre Centrum, da alarmen lød og alle skulle forlade bygningen. SSå har jeg prøvet det.
  • Jeg kørte til Vanløse og købte ind i stedet. 
  • Vi gjorde overskuddet af drikkevarer fra den grønne festival op og fik tilbageleveret det resterende. Næste gang skal vi kun bestille en tredjedel. 
  • Søndermarken lagde græs til pizza i solen sammen med Sille og Rose. 
  • Rose rydde en hel del af de mange mælkebøtter, der stod og pyntede. 
  • Jeg vaskede sengetøj og hængte det udenfor til tørring. Nu dufter der skønt i soveværelset. 
  • Vi har lagt en plan for ferien og har sat jagten ind på gode ferieboliger.








Læse: 

Jeg færdiggjorde Blodmåne. Katrine Engberg skriver så jeg får lyst til at blive ved at læse. Hun forstår at bygge op, så der hele tiden dukker nye alternativer til gerningsmanden op. 

Med nye muligheder bliver det svært at gætte og fortællingen stikker til alle sider undervejs.  

Samtidig blev jeg undervejs voldsomt irriteret på først den ene og så den anden af de to efterforskere, Kørner og Werner, der vist i virkeligheden elsker at hade hinanden. Som læser kan man godtt få dett lidt ligesådan. 

Omend de vokser lidt på mig efterhånden.

Jeg har tredje del af serien liggende og har læst prologen. Nu er det spændende hvor den fører hen. Der er vist udgivet et par bøger mere i serien, men dem må jeg på biblioteket efter. 


Strikke:

Jeg strikker stadig hemmeligheder. Men ind imellem har jeg brug for at strikke på noget andet. Noget andet kunne være pandebåndet af det syrefarvede garn jeg legede med for et par måneder siden.

Jeg strikker Snow Drop Headband. Jeg har strikket det før og synes det bliver pænt. Jeg strikker i temmelig tykt alpacca og har fjernet et par masker, for at det ikke skulle blive for bredt. 

Mønstret opstår af ind og udtagninger. Indtagninger skal efter mønstret være en vrangmaskerække, der bliver strikket sammen. Jeg synes ikke det blev pænt og strikker i stedet en række retmasker sammen. 

Det gjorde jeg også med det første jeg strikkede.

Jeg mangler cirka en rapport. 

Jeg har stadig ikke travlt. Jeg tror ikke jeg får brug for det lige foreløbig. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar