søndag den 21. maj 2023

Snow Drop Headband

 

Når man strikker store hemmelige projekter, bliver der ikke strikket på så maget andet - endsige så  meget andet at vise frem. 

 

 

Men når man strikker på store hemmelige projekter, kan det med mellemrum være nødvendigt at se ud som om man strikker på noget andet - og så  kan ting alligevel blive færdige. 

Som et pandebånd. For eksempel. Sådan et der overhovedet ikke er brug for, fordi det er alt for varmt. Men  så er det klar, når det bliver koldt. Hvis jeg husker jeg har det.

Jeg havde det med i tasken i går, da vi var i Helsingør. Tanken var et forsøg på  at tage billeder et andet sted, end der hvor vi plejer at ende. Vi tog også billeder. Men somme tider skal man tænke sig om, og det er ikke altid nok at tænke skygge, når baggrunden ender med at blive sådan en, der ikke gør noget godt for farver, motiv eller hud. 

 

 

Emilie gad godt tage billeder på trappen, hvor vi plejer at tage sådan nogle. I strålende sol. Det virkede alligevel. Endda meget bedre end midt i hyggelige Helsingør, hvor baggrunden blev helt forkert. 

Så kan jeg lære det. 

 

 

 



 

Design: Snow Drop Headband af Along avec Anna.

 

Garn: Chunky Alpaca fra Garnudsalg købt for længe siden. En gang var det råhvidt, så solfarvede jeg det i glas på altanen. Jeg prøvede to år i træk uden andet resultat end en grumset gullig-brun. Jeg er ikek specielt vild  med grumset gullig-brun.

Tidligere i år fik den en tur mere med farve. Denne gang syrefarve i grøn og blå. Jeg brugte mest af det grønne til at dække hele feddet, og lavede noget spekle-værk med blå. Jeg er temmelig tilfreds. 

Jeg brugte 46 gram.

Jeg har mere grumset gullig-brunt garn jeg kan syrefarve, og  så kunne jeg måske ende med et par matchende vanter...

 

 

Pinde: jeg strikkede på to lange strømpepinde størrelse 3,5 mm.


Størrelse: Pandebåndet er cirka 10 centimeter bredt og passer om mit hoved. Jeg bruger en hat størrelse 53.


 

Bemærkninger: Det er anden gang jeg strikker Snow Drop Headband. Det første var til Emilie. 

Det tykke garn blev med  det oprindelige maskeantal meget bredt, så jeg startede med 19n masker i stedet for de i opskriften angivede. 

Jeg slog op med provisional opslagning, så jeg i sidste ende kunne sy båndet sammen med maskesting. derpå lavede jeg samme ændring som jeg gjorde ved Emilies udgave. 

Jeg synes der blev for meget vrang i sammenstrikken, så jeg valgte at strikke retmaskerne sammen i stedet for en vrangmaskerække.

Måske er det noget vrøvl. Når jeg kigger på billederne fra opskriften, ser det ikke så fjollet ud, som jeg fik mig selv bildt ind. 

Jeg gentog mønsteret 6 gange, inden jeg syede sammen. 

Jeg er spændt på om det varmer (det gør det i sommervarmen) og  om jeg får det brugt...


Vil du se flere billeder af pandebåndet, kan de ses på  Ravelry.

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar