mandag den 28. november 2022

Masker på en mandag - Uge 47

 

Ugen kort:

  • Mandag måtte jeg sande at den småskranten jeg har haft over de sidste mange uger for alvor slog til. Jeg kørte ud på skolen til triomøde, og aftale med SFOlederen, at jeg tog hjem og blev hjemme et par dage. 
  • Jeg er ikke god til at blive hjemme. Jeg havde en følelse af at pjække, men måtte også senere erkende at et par dage med sofa og the var en god ide. 
  • At være hjemme gav tid til at færdiggøre månedens nyhedsbrev.
  • Tilbage på arbejde, kunne jeg også tage til netværksmøde for AMR'ere i BUPL. Vi tale psykisk arbejdsmiljø  og jeg blev så meget klogere. 
  • Adventsgaverne blev fundet frem fra gemmerne, og vi måtte erkende at de fylder godt i år. Det ser faktisk lidt voldsomt ud. 
  • Jeg har boret huller til endnu en børste. 
  • Weekenden gik med drejekursus hos FOF. Det var en fantastisk oplevelse. 
  • Første søndag i advent åbnede vi fælles første portion af gavebunken. Det kan nærmest ikke ses.

 







 

Læse:

I stedet for næste bog i serien, har jeg kastet mig over David Colberts opslagsværk om alle de myter og facts der huserer i Harry Potters univers.

Jeg læser fra ende til anden og er nået til E - næste kapitel handler om Egypten. Egypten siges at være trolddomskunstens hjemland, og da Ron og familie tvinder en rejse til Egypten siger Hermione: Jeg er virkelig misundelig - de gamle egyptiske troldmænd var fantastiske.

Det er en hyggelig lille bog, der kommer godt rundt om folkeeventyr, sagn og gammel overtro. 

 

Strikke:

Da vi sidste weekend kørte til Lolland og Henriette, havde Henriette en bunke rød uld, som hun ikke gad have mere, og spurgte om ikke vi kunne bruge. 

Jeg fik et nøgle af hver - en Pickles Pure wool og en Holst Supersoft, med en tanke om en lille trøje til en lille pige. 

Hjemme ledt jeg efter den rigtige opskrift og endte med Wee Drew. Det er en lille ærmeløs tunika. Jeg tænker den skal være lidt kortere og have lange ærmer. 

Jeg blev i tvivl om jeg har nok af begge tråde. Holstgarnet løber noget længer end det fra Pickles, og jeg strikker med en tråd af hver. Jeg fandt i stedet en pink rest uld, jeg har haft liggende en evighed og satte den til i bærestykket i stedet for den røde Pickles. 

Jeg har mere af den pink. Jeg er ikke sikker på den vil være pæn i bunden, men måske den kan gøre sig i kanten af ærmerne,. Vi får se. 

Jeg tror stadig jeg har garn nok. 

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar