torsdag den 19. oktober 2017

Ude i virkeligheden


Ude i den virkelige verden er der mennesker, der læser min blog. Der er mennesker bag de kommentarer jeg får, og der er mennesker, der synes jeg er værd at læse.





Det glemmer jeg nemt. For her bag skærmen, er der langt lettere at skrive uden at tænke over hvem jeg skriver til, hvem der læser, eller hvilke tanker mine tanker kan afstedkomme. Alene hjemme kan jeg lade mine tanker få frit løb, uden at tænke over hvem der læser med, og lade som jeg jeg bare er mig, uden at blande resten af verden ind i det.

Jeg ved godt der bliver læst med. Jeg bliver glad for kommentarer og når jeg møder mennesker der kender min blog. Det er bare lettere at gemme mig herhjemme, og lade som om.

Der er her min introverte side slår igennem. Jeg er nemlig afsindig dårlig, når jeg uforberedt møder mennesker, der ved hvem jeg er.





Jeg mødte en af mine læsere i dag. Jeg har mødt læsere før, og jeg bliver altid lige forfjamsket. Jeg bliver overrasket når jeg bliver tiltalt i blogregi. Glad, men også sådan lidt mærkeligt overrasket. For min blog er jo bare... min blog. Og jeg er jo bare mig.

Og vildt benovet over at andre tør give sig til kende. Det ville være svært for mig.

Men jeg bliver altså glad. Også selvom jeg glemmer at spørge efter et navn, griner skingert, men husker at sige tak. For det er altid dejligt at kunne inspirere, og selvom det er voldsomt grænseoverskridende, er det også dejligt at der er nogen, der synes, at det jeg skriver, er værd at læse.


Tak for roserne.





12 kommentarer:

  1. Jeg læser gerne med hos dig, ofte uden at kommentere, nyder at følge din hverdag og dit syn på livet.
    Jeg mødte i sommer en anden blogger på gågaden i Holstebro, men jeg turde ikke hilse, jeg tænke, hvordan vil hun reagere. Var jeg bare en kylling?

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, så havde jeg også været en kylling :)

      Slet
  2. Du skal bare tage imod roserne. Dejlig blog. Især kan jeg godt lide, når du skriver om håndarbejde, som også er min passion.
    Kh Liselotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Liselotte, det gør jeg også. Jeg bliver bare så forfjamsket :)

      Slet
  3. Det var så lidt og ikke mindst velfortjent:)
    Det var heller ikke nemt - jeg har taget mod til mig længe, men tænkte nu skulle det være og hvor er det dejligt, at du blev glad.
    Og dette blev så min første kommentar på din blog :)
    /LeneG.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg ville også skulle tage mig mod til. Det var bestemt dejligt og tusind tak :)

      Og første kommentarer er altid velkomne :)

      Slet
  4. Uh ha vi er vist mange kyllinger.
    Tror også jeg ville blive forfjamsket, hvis nogen bare begyndte at tale til mig, om det jeg skriver på min blog. For det er jo bare lidt dagbogsagtigt, for at huske mig selv på alt det jeg når og at tiden ikke bare forsvinder op i det blå.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine, jeg har ikke oplevet det mange gange, men det er vist ikke noget, jeg bliver bedre til med tiden :)

      Slet
  5. Og jeg nyder at læse med om dine hverdagsbetragtninger, ofte når jeg ikke til at skrive en kommentar, men læse det gør jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg læser også meget og når sjældent at skrive en kommentar :)

      Slet
  6. Ja man gemmer sig lidt bag sin blog, men fedt når man bliver genkendt. Men selv er jeg lidt kylling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Violykke, måske skulle de der kyllinger udfordres lidt :)

      Slet