mandag den 4. juli 2022

Masker på en søndag - Uge 26

 

Ugen kort:

  • Sommerferien er begyndt, min ferie venter lidt endnu, og ugen er gået sammen med ferieramte børn, vandkamp og god tid. 
  • Ugen er gået med daglige tests, en potentiel smittebombe lurede. Jeg er heldigvis gået fri, men fortsætter nok testningen næste uge.
  • Næste års undervisning er planlagt. I hvert fald den del der handler om Håndværk og design. 
  • Anders tog med ud på skolen og fiksede både afretter og båndsav - noget der har været efterspurgt længe. 
  • Med en kørende båndsav, en drejebænk der virker og en sløjdlærer der ved noget om begge, men føler sig lidt rusten er der håb for at lære at dreje. Vi har tilmeldt os et kursus til november, og glæder os vildt.
  • Jeg hentede Oscar i børnehaven, vi mødte Annelise inden vi kørte hjem og havde god tid til at lege før Daniel dukkede op til aftensmad. 
  • Vi fik sagt farvel til alle dem vi ikke ser efter ferien. Nogen har været i vikariater, nogen er flyttet og skal have nye udfordringer og nogen skal bare videre.
  • Vi har budt nye kolleger velkommen. Med flere børn, manglede vi en ekstra pædagog. I SFOI var der også rum til nye medarbejdere.  
  • Jeg nåede zumba og Tour de France via tv.
  • Jeg er begyndt at spinde igen.

 








Læse:

Pagten er ikke helt så modbydelig som Dybet. Der er mere thriller over den. En lejemorder har begået drab vi kender til, Ravn bliver involveret, uden helt at vide han har stukket hænderne i.

Endnu et drab bliver begået. Men er manden død? Er planen slået fejl? Og hvordan kommer Ravn videre i sagen. 

Samtidig fortsætter den bagvedliggende historie fra tidligere bøger i serien. En kvinde og hendes børn er udvist af landet, hvem kan hjælpe dem? Og hvem er værd at stole på?

 

Strikke:

Juli måneds strømper er fyldt med flerfarvestrik. Jeg kan rigtig godt lide flerfarvestrik, Men skal jeg være helt ærlig er jeg ikke vild med flerfarvestrik på strømper. Jeg synes det færdige materiale bliver for ufleksibelt, og den lille omkreds gør det ikke til en nydelse at strikke med flere farver.

Jeg har før strikket vanter, i forhold til omkredsen er det det sammen, mens det ufleksible materiale virker fint for vanter. Jeg strikker sikkert både vanter og strømper med flerfarvestrik igen, det hører bare ikke til blandt mine yndlinge.

Majas Have er strømper med blomster. Ifølge opskriften skal der bruges to farver. jeg har fundet flere, og strikker med  to ad gangen for hver: Jeg skifter mellem de to for hver omgang med en halv omgangs mellemrum, så alle farverne ikke bliver skiftet samme sted på strømpen. 

Jeg startede med to bundfarver der gav alt for meget uro. Om det jeg nu har fundet kommer til at virker er jeg ikke helt sikker på. Måske er konstrasten ikke høj nok, men jeg får brugt nogle rester, jeg ellers ikke vidste hvad jeg skulle bruge til, og umiddelbart er strømperne sjovere at strikke end jeg havde regnet med. 


 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar