onsdag den 27. juli 2022

Masker på en tirsdag - Uge 28 og 29

 

Uge 28 kort:

  • Det er så længe siden, at jeg nærmest ikke kan huske det!
  • Ugen var min sidste arbejdsuge inden ferie. Vi fik sat en hel del krydser på listen over ting vi skulle fikse i sommerferien. Specielt loftsvinduet, som slet ikke var særlig svært at gøre noget ved, men som blev så pænt, var en succes.
  • Jeg fik skrevet en lang liste med alt det der skulle huskes/var godt at vide/skulle holdes styr på, sammen med alt muligt andet til mine kolleger, der mødte ind til totalt vagtskifte. 
  • Jeg fulgte op på et par sygemeldte damer, der midt i en feriesæsson ikke følte sig set eller hørt - det var rart at kunne sende dem videre med en følelse af at nogen havde set dem. 
  • Vi tog på tur til to meget forskellige legepladser.  
  • Emilie trådte ud af isolation, uden at vi andre blev det mindste smittede.
  • På Emilies fødselsdag var den større festivitas aflyst og  flyttet til sidst på ferien. Vi spiste i stedet sushi i det grønne - det virker altid. 
  • Jeg hentede Oscar fra børnehaven og havde et par hyggelige timer sammen med ham inden far kom, spiste med og de begge tog hjem igen. 
  • Jeg fik en strikkemaskine, som vist skal have en kærlig hånd, inden jeg håber at børnene kan hjælpe med at strikke karklude til Klubben. 
  • Jeg fik styr på fødselsdagsgave til min mor, jeg fik aldrig taget billeder, og gaven blev overrakt på Island. 
  • Ugen endte hos min mor, hvor vi mødte op bevæbnet med bagage, spiste fælles aftensmad, forsøgte at sove tidligt. stod tidligt op og brugte en stor del af søndagen på at rejse til Island - et eventyr begyndte. 

 

Uge 29 kort:

  • Island - vildt, skønt og fantastisk tur. 
  • Vi har været tæt på mindst fire vandfald og set utallige flere fra bussen. 
  • Det var en minderig og helt igennem dejlig tur, der sluttede med afgang fra  Keglavik sent søndag aften. 
  • I Kastrup stod Anders og Emilie klar til at tage imod os.








 

Læse:

Jeg læser Skytsengel af Michael Katz Krefeld. Bogen er sjette del af serien om Thomas Ravnsholdt, kaldet Ravn. Ravn har efter mange år i politiet slået sig ned som privatdetektiv, og starter sådan set bogen her med en beslutning om at detektivarbejdet skal være slut.

Men sådan går det ikke. En mand med en riffel er kravlet til tops i Frelserkirken og skyder vildt omkring sig. Ravn bliver mere eller mindre frivilligt trukket ind i opklaringen og mens vi som læsere ved hvem gerningsmanden er, er der masser Ravn eller politikorpset ikke ved. 

Lige nu er det noget hæsblæsende, og på trods at en uge, hvor jeg stort set ikke har læst noget, kan jeg også konstatere at de sidste dage med tid til at læse, har gjort en godt indhug i siderne.

Jeg har en fornemmelse af, at der gemmer sig mere inden historien får en afslutning. 


Strikke:

Jeg forventede at jeg ville få brug for noget mere kompliceret end det jeg havde pakket til bus-strik på ferien, så jeg slog op til et par Tessellate Socks af VeryBusyMonkey af garn fra Astas Knit, til at have med.

Turen var tilpas pakket til at jeg mere eller mindre gik ud som et lys, når vi nåede hotellet. At få skrevet en blogindlæg blev vigtigere end både at strikke eller læse, og da Ann-Dorthe en af de sidste dage begyndte at læse det igennem, jeg havde skrevet, blev det tydeligt hvor træt jeg havde været. Jeg har siden været gennem indlæggene og læst korrektur.

Men altså - jeg tror højst jeg strikkede tyve omgange på den første strømpe. Jeg er på ingen måde, der hvor jeg kan strikke uden hele tiden at kigge på mønstret - det skal nok komme, og strømperne skal som oghså nok bliove færdige. En dag. 

Garnet er lækkert at strikke af, jeg synes mønstret er fint, og jeg har ikke travlt med at blive færdig. 

På mandag tager vi til Aalborg, mon ikke de skal med og få plads til lidt mere? 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar