onsdag den 6. juli 2022

I mangel af Zoo

 

Skolen har fået et kort til Zoo. Da vi i maj holdt Grøn Festival var målet at samle ind til det længe ønskede Zoo-kort, og det lykkedes. 

Det virker også for SFO og i ferier. Oh, som vi skulle i Zoo. Hele sommerferien. 

 

 

Vi skulle af sted i går. Jeg havde lagt det hele frem, var klar til at skulle ud ad døren, når jeg mødte ind. Ti minutter i mødetid var jeg klar greb alle papirerne og skimmede siden, som jeg bare havde lagt frem - og læste det med småt: Vær opmærksom på at kortet ikke gælder i skolernes sommerferie...

Jeg skulle også have et stempel. Jeg satte kursen mod SFO-lederens kontor. Hun går først på ferie på fredag. Hun tilbød at ringe, var ret sikker på at kortet duede, og hurtigt stod vi begge og lyttede til ventemusik og en melding om lang kø. 

Vi kiggede på hinanden. Jeg fandt et stempel og beslutningen om samle børnene, tage af sted og vente på en melding med en plan B i baghånden, blev hurtigt taget. 

Vi nåede at skifte bus, før en sms fra SFO-lederen meldte at kortet altså ikke duer. Jeg fik børnene i tale, fortalte at vi altså ikke kunne komme i Zoo, men i stedet på kanalrundfart. Alle var selvfølgelig ærgerlige, men det skal siges til børnenes ros, at der var ingen sure miner. 

Et par af de mindste piger havde ikke lyst til at sejle. De var sikre på de ville blive  søsyge. Jeg lovede på stedet at sidde ved siden af dem og holde dem i hånden hele vejen, hvis det blev nødvendigt. Det blev ikke nødvendig og de havde en god tur, var glade også selvom vi stødte ind i en regnbyge og blev lidt våde undervejs.

 


 

Længe inden sejlturen kom vi forbi storkespringvandet hvor en gruppe unge dansede i flok. Vi stoppede op, kiggede på og var behørigt benovede over hvor fint det så ud.

Da turen var slut, mente pigerne at nu skulle de holdes i hånden. Så vi holdt i hånd hele vejen fra Nyhavn gennem Strøget og op ad Købmagergade til Nørreport Station. Vi fyldte godt, og vi har garanteret været i vejen. Men pigerne var glade. 

I morgen tager vi på tur igen. Men ikke til Zoo. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar