mandag den 11. juli 2022

Klip klip klip

 

Det vævede stykke stof beregnet til vaskeklude har ligget klar de sidste fjorten dage. 

Da jeg tog det af væven målte det lige over tre meter og  var 26 centimeter bredt. Efter vask målte det lige under tre  meter og var 24 centimeter bredt. 

 


 

Nu er det tid til at stoffet bliver til klude. Jeg målte op, dividerede og satte nåle i. En smal zigzag fra symaskinen sikrer at stoffet ikke går fra hinanden, efter jeg har klippet det langt stykke i ti mindre. 

Jeg havde forventet en halv meter mere, dengang jeg satte trenden op, men må erkende at det krævede en trend der var en halv meter længere. Mon ikke jeg med tiden bliver mere dreven ud i at måle op og beregne. 

Jeg har faktisk fundet garn til endnu en omgang klude. En eller anden dag gør jeg klar og sætter væven op igen. Men det bliver nok ikke lige med det sammen. Måske når vi kommer hjem fra Island, og en hel uge uden de store planer ligger klar.

For nu nøjes jeg med at have klippet og sikret kanterne på det vævede stykke. 

 


 

I morgen får jeg måske tid til at sømme kanterne, så det næste hold klude er klar til brug. 

De første bruger jeg hver eneste dag, og glæder mig igen og igen over hvor lækre de er i brug. Omm lidt har jeg flere. 

Spørgsmålet er så om det er nok. Anders vil gerne være med til at bruge af dem, men nægter så længe jeg ikke har nok i dem jeg allerede har lavet.

 

 

Jeg har masser af bomuldsgarn, det er et fantastisk resteprojekt, og på en eller anden måde akkumuleres der altid rester. Altså skulle der være mulighed for at fylde godt op - også selvom jeg begynder at tænke at sådan en omgang klude kunne gøre sig godt som gaver.

På den anden side...  Der er så meget jeg gerne vil. 





 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar