mandag den 25. april 2022

Masker på en søndag - Uge 16

 

Ugen kort:

  • Når mandag er Anden Påskedag, bruger jeg resten af ugen på ikke at kunne finde ud af hvilken dag vi har i dag...
  • Jeg var omkring lægen, fordi jeg var i tvivl om der var grund til bekymring. Det var der ikke, men vi fik en god snak om at min læge hellere vil have jeg kommer ti gange for meget, end en gang for lidt. Så det lovede jeg.
  • Vi havde et rigtig godt møde om ledelsesretten, personalets muligheder for at byde ind og forskellen. 
  • Jeg dansede zumba en enkelt gang, huskede at stramme mavemusklerne og kunne mærke det dagen efter...
  • Vi havde en fantastisk dag på Tek-X hvor klassen lærte om elektronik, mens jeg lærte om videoredigering. 
  • Det viste sig også at en fjerdeklassen fylder en del på cykelstien, når de alle er på cykel. De fleste medtrafikanter tager det med et smil, en enkelt synes nok de bør lære at cykle - jeg synes nok at når de starter det med at cykle i fælles flok i fjerde klasse, kan det forventes at de fylder det første år eller to - så tit cykler de alligevel ikke.  
  • Skolebestyrelsesmødet blev aflyst. Jeg havde det lidt både/og. Dels synes jeg møder skal holdes og ikke bare aflyses, dels synes jeg en arbejdsdag på elleve timer bliver lang... 
  • Fredag bagte vi pandelager over bål og brugte ventetiden  til at snitte i træ. Jeg får flere og flere med. Langsomt og Målrettet!
  • Det viser sig jeg har en hel uges ferie til gode, som skal bruges inden sommerferien... Berit og jeg foreslog næste uge (hun har også en hel uge). Det måtte vi sjovt nok ikke :)
  • Vi tog på tøseweekend. Fem kollegiale veninder og et sommerhus i Tisvildeleje. Det var altså hyggeligt. At det blev Tisvildeleje, handlede om at vores tidligere sekretær har slået sig ned i byen og sælger et mix af loppefund, god kaffe og lækre vine. Det var skønt at se hende igen.










Læse:

Jeg afsluttede den igangværende bog, inden jeg tog på weekend, og havde ikke noget med at læse i. Jeg troede ikke jeg ville få tid til at læse, så det var vel næppe noget problem at mangle. 

Skindød var en ubehagelig bog, som både var en god historie og en opfølgning på den underliggende historie, der blev en tand mere personlig, end i de tidligere bøger i serien. Jeg kan godt lide når den bagvedliggende historie i serier udvikler sig, og det gjorde den i den her udgave.

Da jeg fredag aften gik i seng manglede jeg alligevel noget at læse. Heldigvis findes E-reolen og jeg lånte tredje del af Åsa Larsons serie om Rebekka Martinsson. Det er længe siden jeg læste de første, men jeg er allerede godt underholdt og læste videre både lørdag aften og søndag morgen, mens huset langsomt vågnede. 

En kvinde er fundet død, men hvem er hun og hvordan havnede hun der hvor hun blev fundet? Anna Maria Mella og hendes politimakker er på sagen, og uden at nogen af dem egentlig havde planer om der, bliver Rebekka inddraget i sagen.

 

Strikke:

Jeg har vist den før, men jeg har ikke slået noget nyt op, så nu får den en genudsendelse. Retroblusen, som faktisk bliver rigtig god - tror jeg. 

Jeg havde ikke nogen planer om at strikke 80'er-strik, men så så  jeg retroblusen på Kabistrik, og var øjeblikkeligt solgt. Jeg fandt garn i gemmerne, som har vist sig fint til projektet, som kun mangler kanter på krop og ærmer. 

Desværre har jeg nærmest ikke noget garn tilbage og overvejer derfor både det ene og det andet. Lige nu ser jeg to muligheder, jeg vil gerne at hele projektet er af lagergarn, og jeg ikke skal ud og købe noget nyt. 

Enten strikker jeg kanter af det garn jeg har tilbage, og kanterne bliver som garnet tillader - altså ikke særlig lange. En anden mulighed er at finde et alternativ i lageret. 

Blusen er strikket af garner der hælder mod det luksuriøse, og jeg kan godt finde noget der matcher i gemmerne. Hvis jeg samtidig leger lidt med de syrefarver jeg har stående, kunne jeg måske godt nå frem til en farve, der passer til. 

Det skal lige overvejes. Jeg har ikke travlt med at den bliver færdig. Jeg vil hellere at jeg ender med et resultat jeg har lyst til at bruge.  






Ingen kommentarer:

Send en kommentar