mandag den 11. april 2022

Masker på en søndag - Uge 14

 

Ugen kort:

  • Det blev en uge med lange dage, mange timer og sjove indslag. Det blev også ugen, der startede påskeferien. Det sidste er en smule tiltrængt.
  • Skak er blevet en ting på skolen, og Dennis har fundet et skakspil med meget store brikker af træ. Desværre er den sorte dronning blevet væk. Brikkerne er skåret af noget der ligner centimetertykt krydsfiner. Jeg har tegnet efter og savet en ny. Den er en smule skæv, limet og mangler nu bare en omgang sort maling. 
  • Jeg fik lovet at have Oscar overnattende fra tirsdag til onsdag. Han var hjemme med skoldkopper, klar til sjov, glad og veloplagt da jeg hentede efter arbejde. Han nærmest hoppede af glæde, da han så mig, og konstaterede at "Jeg skal hjem til dig!". Han savnede kun sin far en enkelt gang i løbet af aftenen, og havde det helt fint med at skulle overnatte.
  • Onsdag morgen blev tidlig, jeg er tydeligvis ikke i børnetræning, men vi nåede både at spise morgenmad og hygge en smule, inden aflevering i børnehaven halv otte, så jeg kunne nå ud på skolen inden otte.
  • MED-mødet blev byttet ud med AMR-møde. Der rykkes rundt i kalenderne og noget må udsættes i en tid hvor vi glæder os til at byde ny skoleleder velkommen og den konstituerede af slagsen har helt andre aftaler i kalenderen. Vi når nok det hele.
  • Jeg håber at være kommet i gang igen og dansede zumba to gange og styrketrænede en enkelt i løbet af ugen - med ømme muskler til følge (det skulle være så sundt!).
  • Torsdag var Håndværk og Design hele dagen. Min makker var til konference, fik spændende input og blev klogere. Jeg havde slået mig sammen med Nanna og 7. klasse. Det blev en skøn dag, hvor store og små hjalp hinanden og jeg lærte noget om at støbe tin i forme savet ud efter egne tegninger. 
  • Fredag samlede hele skolen skrald i hele kommunen. De allerstørste elever hjalp i de små klasser, borgmesteren kom og skød det hele i gang og da dagen var slut, var der samlet et lille kvart ton skrald, som gutten fra genbrugspladsen glad havde vejet på den store medbragte vægt.
  • I køkkenet var vi tre voksne, der bagte kage til dem alle. Meningen var at skabe et frirum til de børn, der af den ene eller anden grund ikke kunne være med ude. Vi havde ingen børn i køkkenet, hvilket bestemt er en succes. Altså måtte vi alene bage 550 muffins. Det kan diskuteres om ikke vi var mere effektive, end skulle vi have hjulpet børn med at bage...
  • Jeg holdt fredagsbålet i hævd, havde lovet pandekager og lod de få børn, der ikke allerede havde startet påskeferien spise alle de pandekager de kunne - bare de bagte dem selv. 
  • Min søster og jeg mødtes hos min mor, og snakkede Island. Der er meget at beslutte sig for inden turen går mod nordligere himmelstrøg- uden nordlys. Vi nåede frem til at rejseforsikringer er en god ting, det samme kan formentlig siges om forudbestilte middage efter lange busture og gode oplevelser. Vi snakkede hvalsafari og frokost. Det bliver godt - gør det.
  • Computeren har ikke haft mange åbne timer i løbet af ugen.
  • I dag ville min far være fyldt 81 år.

 








Læse:

Jeg blev færdig med fjerde bog i serien om Rizzoli og Isles, og fortsatte direkte med femte del. Den er godt i gang. Et lig viser sig ikke at være et lig og derfra går den hektiske jagt på identiteter og viden om hvad det hele egentlig handler om. 

En mand er dræbt - men hvem er han. En læge er forsvundet - men ingen har set ham. Og hvem er liget, der vågnede op igen?

Rizzoli er højgravid og tæt på fødsel. Isles står midt i det hele og Janes mand er ikke kun bekymret for kone og ufødte barn, men også for hvad det egentlig er der sker. 

Og hvorfor kan man komme ind, men ikke ud?

 

Strikke: 

Månedens strømper i Majas strømpesamstrik er Aks Sokker af Lykkefanten. Jeg har slået op i garn fra Birk og Berg. Garnet er skønt, opskriften let at følge og tilføjet et par modifikationer....






Ingen kommentarer:

Send en kommentar