mandag den 18. april 2022

Masker på en søndag - Uge 15

 

Ugen kort:

  • Jeg bliver tydeligvis vred, når nogen tager noget jeg arbejder på, og uden respekt for mit håndværk, ødelægger det. Også selvom nogen tror det jeg arbejder på er til dem...
  • Jeg har heldigvis god tid til at tænke over hvordan jeg nogenlunde pænt får fortalt at jeg er er både ked af det, vred og rystet.
  • Jeg har været forbi skolen flere gange i løbet af ugen, renset ud hos Bob og Olga (vores afrikanske kæmpesengle), gjort terrariet rent, flyttet dem frem og tilbage til sommerhuset, hældt rent jord i og endda badet sneglene - det er utroligt hvad man kan med en tandbørste...
  • Mandag hentede jeg Oscar hjemme, brugte dagen sammen med ham, havde ham overnattende og afleverede igen tirsdag morgen. Det var så hyggeligt. 
  • Tirsdag tog Sille og jeg til Malmø. Det er længe siden jeg har været i Malmø, og det var så hyggeligt at have dagen alene sammen med hende uden Rose. (Rose er også hyggelig - men venindetid er vigtig).
  • Det har været skønt med feriedage, også selvom jeg ingen store planer har haft. 
  • Jeg fik bund i vasketøjskurven så både tøj, håndklæder og linned er rent.
  • Turen til Malmø fik mig til at tænke Sverige og sommerferie. Jeg har ikke haft held med at finde et fornuftigt sommerhus i Danmark i en afstand der kan klares uden bil.
  • Jeg har syet en nederdel. Det gik uhyggeligt hurtigt.
  • Emilie og jeg var i biografen og se Dumbledores hemmelighed - den er god. 
  • Jeg har ondt de mærkeligste steder efter gårsdagens zumba og styrketræning. Men hvor er det skønt at  være i gang igen. 
  • Og med snak om Zumba, er der et påskeevent i morgen der krævede tilmelding. Der var både fyldt op og venteliste da jeg hørte om det, så jeg afskrev på stedet. Jeg er lige blevet tilbudt en plads - så i morgen klokken 10, er jeg klar igen. Det er ikke dårligt med en med direkte linje til instruktøren....








Læse:

Biblioteket vil have bogen tilbage, og nægter genlån. Jeg er ikke sikker på jeg når at blive færdig, på den anden side er intensiteten og højspændingen lige steget en ekstra tak.

Jane er fanget midt i begivenhederne, og alt for længe har jeg været en smule irriteret eller måske endda bekymret over ikke at vide hvordan det går. Ligesom hendes mand, fortalte kapitlerne kun om det der skete udenfor, langt væk fra gidseltagninger og for mange gerningsmænd.

Men hvem er de der gerningsmænd? Hvad er deres agenda? Der er mange gode ideer, men er nogen af dem de rigtige og bør man som journalist gå ind til en gidseltager for er interview?

Der er mange ender, jeg har en følelse af at vide mere end nogen andre, men er min viden nok til at gennemskue hvor plottet bevæger sig hen?  


Strikke:

Birthe P med podcasten Fibre i farver foreslog at strikke den fineste top med et krydset bagstykke, fine hulmønstrede kanter og en facon der umiddelbar tiltalte mig. Jeg tog mig øjeblikkeligt i at tænke lager - har jeg noget der kan bruges. 

Jeg har noget der kan bruges. Lincot fra en kjole, jeg strikkede for længe, længe siden.

Jeg har vendt mønstret på hovedet - starter oppefra, har ringet halsudskæringen en hel del, starter med den mindste størrelse og satser på at nå den største i løbet af ærmegabet. 

Jeg har startet opslagningen med en luftmaskerække for fasthed, satser på at strikke det hele ud i et og at tage ud ned mod hofterne, for at den krydsede ryg kommer til at sidde pænt.

Det er et hyggeligt stykke strik.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar