torsdag den 14. april 2022

Tid til ingenting

 

Mens foråret folder sig ud udenfor, og jeg for et kort øjeblik var ude og fandt en håndfuld af de fine små bebudere, har dagen været fyldt med så lidt som overhovedet muligt.  

 

 

Jeg  har strikket, og så har jeg strikket noget mere med et par film på skærmen. Jeg har kigget på et stykke stof, fundet en lynlås og matchende skråband og ryddet bordet, så der er plads til at sy, hvis jeg skulle få lyst i morgen. 

Jeg har syet knapper i en lille trøje, der ellers har ligget færdig længe. Nu er den også skyllet op og måske tør i morgen. Jeg har lagt vasketøjet sammen og glædet mig over at alt hvad der var i kurven nu hænger i kælderen og tørrer. Det kom op i går, så det var der ingen grund til i dag.

 Jeg har også lavet ingenting med vished om at sneglene blev beværtet i går, og derfor godt kan vente til i morgen, før jeg igen behøver tage turen ud mod skolen. 

 

 

 

Feriens første dage har været godt fyldt, så det var skønt med en dag uden noget som helst - også selvom støvsugeren ville have godt af en svingom. Det bliver måske i morgen. Måske.

Turen ud af huset handlede om en pakke. Jeg havde lovet at hente, og Emilie sendte disputter hjem om afhentning af alt det hun havde bestilt. Jeg skulle rundt flere steder, hentede det meste i går, og det sidste i dag. Hun glæder sig til pakker, når hun vender hjem i morgen.

En af dem er muligvis en fødselsdagsgave til mig. Jeg har ikke kigget, men hun involverede mig så meget i bestillingen at afsenderen siger mig noget.

 

 

 

Der er lang tid til jeg har fødselsdag, men planlægningen er skudt i gang og mange tanker bliver vendt.. Det skal ikke være stort, men større end det plejer. Jeg har inviteret til en forsinket fødselsdag, når sidste år ikke rigtig var til noget som helst og glæder mig til at se alle dem, jeg har set alt for lidt, alt for længe.

Og selvom det ikke skal være stort, er der meget at tage stilling til.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar